Planeringsledare hemlöshetsfrågor
Göteborgs kommun / Samhällsvetarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla samhällsvetarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Varje dag under hela året spelar exploateringsförvaltningen en central roll i Göteborgs tillväxt och utveckling i nya bostadsområden, väg- och spårvägssträckor, broar, tunnlar, samtidigt som vi skapar förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i egenskap av markägare. Förvaltningen arbetar också med att anskaffa och förvalta bostäder till hushåll som själva har svårt att ordna ett eget boende, samtidigt som vi arbetar aktivt med att få hemlösheten i Göteborg att upphöra till 2028.
Exploateringsförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningarna som finns i Göteborg Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.
Besök gärna
https://goteborg.se/wps/myportal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-eploateringsforvaltningen eller följ oss på Linkedin
https://www.linkedin.com/company/exploateringsforvaltningen-goteborgs-stad/Publiceringsdatum2024-04-30ArbetsuppgifterFörvaltningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och genomföra stadens plan för att bekämpa hemlöshet. Arbetet syftar till att skapa långsiktiga lösningar och förbättra livet för dem som drabbas av hemlöshet i vår stad. Vi söker en engagerad och erfaren planeringsledare för hemlöshetsfrågor till en spännande och meningsfull roll där du får vara med och göra verklig skillnad för människor i Göteborg.
Som planeringsledare har du helhetsansvaret för att leda och koordinera genomförandet av stadens hemlöshetsplan. Framtagande och uppföljning av planen är ett arbete som görs i dialog och samarbete med andra aktörer som förvaltningar, fastighetsbolag och idéburna aktörer.
I nära samarbete med bland annat stadens socialförvaltningar leder du det årliga arbetet med hemlöshetskartläggning för staden och kommunicerar resultaten internt och externt. Du tar fram underlag till tjänsteutlåtanden och hanterar frågor från andra kommuner, media, forskare och studenter. Du leder delprojekt inom området och medverkar i att ta fram underlag och konkreta lösningar utifrån politiskt fattade beslut.
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, socialt arbete, stadsplanering eller liknande, med goda kunskaper om sociala frågor inom ramen för bostadsfrågor som en del av hållbar utveckling. Har du erfarenhet av att arbeta med hemlöshetsfrågor eller relaterade områden är det meriterande, gärna från en samordnande roll.
För att trivas med arbetet behöver du vara en driven projektledare som arbetar självständigt och tar egna initiativ för att komma framåt. Du är bekväm med att kommunicera med olika intressenter genom såväl möten som i text.
ÖVRIGT
Vi vill att Exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C190523".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Exploateringsförvaltningen
Kontakt Avdelningschef Mark och boende
Marie Persson
marie.persson@fastighet.goteborg.se Jobbnummer 8649026
Observera att sista ansökningsdag har passerat.