Planeringsledare

Göteborgs stad., Stadsledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Stadsledningskontoret i Göteborg

Stadsledningskontorets roll är att stödja kommunstyrelsen i arbetet med Göteborgs Stads uppdrag för ledning, styrning och utveckling av verksamheten. Utgångspunkten är de mål och inriktningar som fastställs av kommunfullmäktige i budget och verksamhetsplaner.


Publiceringsdatum
2016-11-04

Arbetsuppgifter
Inom avdelningen för sekretariat och diarium samordnar vi beredningen av ärenden till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt ansvarar för planering av kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskotts möten (arbetsutskott och personalutskott). Vi ansvarar vidare för förvaltning och utveckling av ärendeprocessen vid stadsledningskontoret, och som en del av detta genomför vi bla kvalitetskontroll av tjänsteutlåtanden. På avdelningen finns stadsledningskontorets diarium.

Som medarbetare på Stadsledningskontoret erbjuds du ett arbete i en intressant och utvecklande miljö med många olika kompetenser.

Som planeringsledare på avdelningen för sekretariat och diarium kommer du att arbeta med att ge stöd i ärendeprocessen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige inklusive utskott och beredningar. Arbetet innebär hantering av frågor och uppgifter inför, under och efter sammanträden. Du har en viktig roll där det krävs att du är strukturerad och har god förmåga att organisera och prioritera.

I arbetsuppgifterna ingår bla hantering av kallelse, mötesadministration, samt protokoll för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, uppdatering av stadens styrande dokument samt arvodesfrågor. I uppgifterna förekommer även utredningar av olika slag, att inom avdelningen handlägga och bereda frågor företrädesvis av förvaltnings- och kommunalrättslig karaktär samt uppgifter avseende administration, information, rådgivning och hantering av beslutsunderlag.
Inom avdelningen har vi ett processinriktat arbetssätt och arbetar mycket med kunskapsdelning och värdegrundsfrågor.

Arbetet är utåtriktat och kräver mycket samarbete och förmåga att knyta kontakter i hela organisationen.


Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning gärna med inriktning mot juridik, offentlig administration eller liknande.

Du har erfarenhet från nämndsekreterararbete och mötesadministration i kommun eller liknande organisation. Du har också erfarenhet av att samordna arbete i en komplex verksamhet.

Erfarenhet av att arbeta i Göteborgs Stad och kunskap om hur staden styrs är meriterande.

Du är bra på att skapa strukturer, ordning och reda för ärendeprocessen samt att kunna förmedla denna på ett pedagogiskt sätt.

Som person är du:
• Drivande och genomför det som behövs för att uppfylla mål och skapa resultat.
• Samarbetsinriktad och tycker om att arbeta på många arenor.
• Tydlig och kan engagera dina medarbetare för att nå uppsatta mål.
• En god kommunikatör som kan lyssna såväl som att tydligt framlägga budskap.
• Analytisk och genomför fattade beslut.
• Omvärldsintresserad och skapar och upprätthåller strategiska nätverk och tar initiativ till övergripande samarbeten.
• Bra på att se möjligheter och lösa problem.
• Van att agera med hög integritet.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Vid Stadsledningskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-02-01 Eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-20
Ange följande referens när du ansöker: A624057
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jakob Rydén jakob.ryd%C3%A9n@stadshuset.goteborg.se 031-368 0136

Företag
Göteborgs stad., Stadsledningskontoret

Adress
Göteborgs stad., Stadsledningskontoret
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG

Kontorsadress
40482

Jobbnummer
3144338

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Stadsledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Stadsledningskontoret: