Planeringsledare

Lerums kommun, Administrativ enhet / Administratörsjobb / Lerum
2025-04-17


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet i Lerum

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat.

Tjänsten som planeringsledare tillhör administrativa enheten på Sektor utbildning. Inom sektorn finns verksamheterna förskola, grundskola, gymnasieskola och vuxenutbildningen i Lerums kommun.
Administrativa enheten är en stödfunktion som arbetar med uppdrag inom administration, IT/IKT, utredning, tillsyn och planering. Enheten består idag av 17 medarbetare och leds av administrativ chef.

Publiceringsdatum
2025-04-17

Arbetsuppgifter
Vi söker en planeringsledare till administrativa enheten.
Du kommer att ansvara för och delta i utredningar och projekt och ta fram beslutsunderlag, ansvara för samordning av information/nätverk för administrativ personal inom sektorn och framställa tjänsteskrivelser och hantering av ärenden som ska till politisk behandling.

Du kommer även att arbeta med frågor som:
• Civil beredskap och säkerhet i samarbete med Säkerhetsenheten och övriga sektorer.
• Informationshantering,
• Systematiskt arbetsmiljöarbete.
• Systematiskt kvalitetsarbete.
• Dataskydd
• Egenkontroll enligt miljöbalken.
• Tillsammans med tillsynsansvarig på enheten arbeta med ärenden kopplade till tillsyn av fristående förskolor

Samordning med övriga sektorer i samband med införande av exempelvis nya rutiner.

Omvärldsbevaka och fånga upp verksamheternas behov och initiera utveckling av rutiner och processer.

Rollen är serviceinriktad vilket innebär många kontakter inom och utom sektorn. Du kommer att både arbeta självständigt och tillsammans med andra.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller annan relevant högskoleutbildning. Du har erfarenhet av utrednings- och planeringsarbete inom offentlig förvaltning eller inom sektorns verksamhetsområden.

Du kommer att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. Som person är du strukturerad och har lätt att anpassa dig till nya situationer, har god analytisk förmåga, och gillar problemlösning. Du kommer att ha samarbete såväl internt som externt vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga och bemötande. Du är tydlig i din kommunikation och kan utrycka dig väl i tal och skrift.
Stor vikt vid personlig lämplighet.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och analytisk. Du har ett eget driv, är utvecklingsbenägen och van att arbeta självständigt. Du behöver ha en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och att uttrycka dig väl i tal och skrift samt vana att läsa, tolka och analysera texter och resultat av olika slag. Du har även lätt för att samarbeta och kommunicera med andra.

ÖVRIGT
Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner

Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C249969".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Administrativ enhet

Kontakt
Administrativ chef
Henrik Gustafsson
henrik.gustafsson@lerum.se
0302-52 20 87

Jobbnummer
9294091

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativ enhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet: