Planeringscontroller
Konsumentverket / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Avdelningen för verksamhetsstöd består av tre enheter som ansvarar för administrativa frågor, HR samt IT. Till avdelningsledningen finns dessutom en controllerfunktion med en ekonomi- och en planeringscontroller knuten. Avdelningen ansvarar för att verkets ledning och verksamheter har ett stöd som är strategiskt, effektivt, tydligt, tillgängligt och användarvänligt. Verksamheten är huvudsakligen intern till sin karaktär men det finns också ett stort behov av omvärldsbevakning inom respektive område.
Dina arbetsuppgifter
Som planeringscontroller arbetar du tillsammans med chefer och planeringssamordnare i övriga delar av verksamheten med verksamhetsplanering på kort och lång sikt samt arbete med budget. Uppdraget innebär att du deltar i arbetet med verksamhetsstyrning i olika former, utvecklingsprojekt inom styrning och stöd och även leder utvecklingsprojekt av mer begränsad karaktär. Du deltar i arbetet med årsredovisningen och ansvarar också för vissa delar. Du ansvarar även för uppdateringar av information kopplat till verksamhetsstyrning och fungerar som back-up till controller avseende arbete i vårt program för budget och uppföljning.
Din bakgrund
Du är civilekonom eller motsvarande och har erfarenhet av arbete som ekonom eller controller med övergripande verksamhetsplanering i något större verksamhet. Erfarenhet av arbete med verksamhetsplanering och/eller budgetering samt arbete med årsredovisning på myndighet är meriterande. Det är också värdefullt om du har erfarenhet av utvecklingsarbete, projektledning, arbete i program för budget och uppföljning och om du har mycket goda kunskaper i Excel. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt har goda kunskaper i engelska.
Du är kommunikativ, noggrann, analytisk och har förmåga att se helheter. Du har god planeringsförmåga, är strukturerad och effektiv i ditt arbete. Med fokus på uppdraget arbetar du lösningsorienterat och tar initiativ för att hitta nya vägar. Du kan arbeta självständigt men tycker också om att arbeta tillsammans med andra. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningsform
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Anna Stjärnhem.
Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Bo Lång för SACO-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg. Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2017/626.
Senast den 3 september 2017 vill vi ha din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Publiceringsdatum2017-08-14ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-03
Ange följande referens när du ansöker: Dnr. 2017/626
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Stjärnhem 0771-42 33 00
FöretagKonsumentverket
AdressKonsumentverket
Box 48
65102 KARLSTAD
KontorsadressBox 48
Jobbnummer 3640513
Observera att sista ansökningsdag har passerat.