Planeringschef till Coop logistik Västerås
Adecco Sweden AB, Västerås / Ekonomichefsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Västerås i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Köping eller i
hela Sverige Coop Logistik AB har i uppdrag av sina drygt 3 miljoner medlemmar och ägare att ansvara för logistiken av varor till Coop Butiker och stormarknader och till de detaljhandelsdrivande konsumentföreningarna, liksom till OKQ8 inom sortimenten Bilist och Non Food. Coop Logistik AB är ett dotterbolag till Coop Inköp och Kategori inom KF koncernen. KF står för 21,5 procent av dagligvarumarknaden och är en av de största aktörerna i Sverige. 2010 omsatte KFkoncernen 44,7 miljarder kronor och har 14 600 anställda.
Jobbbeskrivning
Vi söker dig som drivs av och har en vilja att motivera, leda och inspirera dina medarbetare. Som Planeringschef för vår planeringsfunktion ingår du i Västeråsterminalens ledningsgrupp och är en nyckelspelare för att skapa en positiv utveckling och en attraktiv arbetsplats.
Publiceringsdatum2011-09-05Dina arbetsuppgifterArbetet som Planeringschef handlar dels om att ha ett övergripande ansvar för det dagliga och långsiktiga bemanningsplaneringsflödet för terminaldriften, samt ansvar för lageradministration och flödesstyrning inom terminalen.
Du kommer vara arbetsgivarens representant och bör ha förmåga att förmedla helhetsbilden för verksamheten. Du kommer vidare att leda och organisera arbetet inom ditt ansvarsområde samt delta i ledningens styrnings- och utvecklingsarbetet. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med nyckeltal och prestation, genomföra mål- och utvecklingssamtal, kontinuerligt följa upp och stötta medarbetarna i deras kompetensutveckling.
Dina personliga egenskaperFör att passa in i rollen som Planeringschef ser vi att du är strukturerad, självständig samt har en förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du har en fallenhet för att skapa nya kontakter och kan samarbeta med såväl interna som externa kunder. Vi ser vidare att du är kundorienterad och att du brinner för utvecklingsarbete.
KvalifikationerVi ser att du har minst gymnasiekompets men gärna akademisk examen. Du har mångårig ledarerfarenhet och ett affärsmässigt tänkande, där ditt ledarskap bygger på tydlighet, synlighet och lyhördhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av processinriktat arbete och bemanningsplanering inom personalintensiv verksamhet.
Inom verksamheten arbetar vi med att öka mångfalden. Vi lägger därför stor vikt vid din personlighet och värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Adecco Rekrytering. Mer information om tjänsten samt hur du söker hittar du på
www.adecco.se under "Lediga tjänster", eller via direktlänken
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1372224 . Frågor besvaras av rekryteringskonsult Ann-Catrine Nilsson-Gärd, tfn 021-470 29 05. Vi vill ha din ansökan snarast då vi tillämpar löpande urval, dock senast den 24 september 2011. Adecco är auktoriserade.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Dagtid
ErsättningFast lön
Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktAnn-Catrin Nilsson-Gärd, Rekryteringskonsult, 021-4702905
FöretagAdecco Sweden AB, Västerås
AdressAdecco Sweden AB, Västerås
72211 VÄSTERÅS
KontorsadressVästgötegatan 4A
KontaktuppgifterTelefonnummer: 021-196500
Jobbnummer 1021365
Observera att sista ansökningsdag har passerat.