Planerings- och utvecklingschef
Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK / Sjukvårdschefsjobb / Strängnäs
2016-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Planerings- och utvecklingschef" (publicerad 2016-04-07) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Planering och utveckling SK i Strängnäs Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!
Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.
Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.
Socialkontoret omfattar verksamheterna äldreomsorg, stöd till personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt myndighet och bistånd. Socialkontoret har totalt ca 800 medarbetare.
Planerings- och utvecklingsenheten är en stabsfunktion på socialkontoret med ansvar att stödja socialchef och socialkontorets ledning i den övergripande styrningen. Enhetens uppgift är att samordna processer i mål- och budgetarbetet i samarbete med förvaltningens ekonomer. Viktiga uppgifter är verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning, kvalitetsutveckling, behovsbeskrivningar samt övriga utvecklingsfrågor som också inkluderar IT-frågor på verksamhetsnivå.
Socialkontoret befinner sig i en spännande utveckling med flera utmaningar framför sig. Vi söker dig som har helhetssyn och god omvärldsorientering och kan arbeta utifrån gällande mål, riktlinjer och värdegrund och som aktivt vill vara med och fortsätta utveckla och kvalitetssäkra verksamheten.
Publiceringsdatum2016-01-11ArbetsuppgifterSom planerings- och utvecklingschef leder och samordnar du arbetet på Socialkontorets planering och utvecklingsenhet. På enheten finns 11 medarbetare med olika typer av utvecklingsarbete, statistik, utredningar, sammanställningar, uppföljningar samt stöd i IT processer.
Ditt uppdrag är att ha ett övergripande ansvar att kunskapsbevaka och kvalitetssäkra samtliga av socialtjänstens verksamhetsområden. Du ska stödja och hjälpa chefer och övriga medarbetare med att utveckla en kunskapsbaserad socialtjänst. Enheten ansvarar också för utveckling och support av vissa IT system.
Bredden på uppdraget som planerings och utvecklingschef är stort och kvalificerat och omfattar allt från ledning av arbetsgrupper och ansvar för samarbetsprojekt inom och utanför kommunen till framskrivning av rapporter, riktlinjer, rutiner och tjänsteutlåtanden.
Bredden på uppdraget som planerings och utvecklingschef är stort och kvalificerat . Det omfattar allt från ledning av arbetsgrupper och ansvar för samarbetsprojekt inom och utanför kommunen till framskrivning av rapporter, riktlinjer, rutiner och tjänsteutlåtanden
Enheten svarar också för socialkontorets insamling av statistik och prognoser samt inlämning av statistik till andra myndigheter.
Du rapporterar till socialchefen och ingår i socialkontorets ledningsgrupp.
KvalifikationerDu är strukturerad och har god analytisk förmåga med erfarenhet från arbete där du överblickat komplexa sammanhang. Du har också ett strategiskt synsätt med förmåga anta ett helhetsperspektiv och har vana att driva projekt och kvalificerat utvecklingsarbete.
Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga, samt förmåga att skapa delaktighet. Du arbetar självständigt men kan också samverka när så behövs.
I detta uppdrag förväntas du att ta egna initiativ och ha fokus på både nuvarande och framtida behov. Vidare har du ett intresse för omvärldsanalys och utvecklingsarbete. Du är resultatinriktad och har förmåga att prioritera för att nå, såväl egna, som enhetens uppsatta mål. Du är en person som kan ha många bollar i luften och förmåga att växla mellan prioriterade områden.
Du ska ha en relevant högskoleutbildning för uppdraget. Du behöver vara väl insatt i lagstiftningarna SoL, HSL och LSS och ha erfarenhet från ledande befattning i en politiskt styrd organisation.
Kunskap om IT-utveckling och projektledning är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Intervjuer sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-25
Ange följande referens när du ansöker: 1/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Grindelid, Socialchef 0722 301 082
Sven-Erik Ålund, tf. planeringschef 0730 789 832
Lina Svensson, Personalvetare 015229164
Facklig kontaktBarbro Karlsson, Vision 0152 291 91
Annelie Ceder, SSR 0152 292 98
FöretagSträngnäs kommun, Planering och utveckling SK
AdressSträngnäs kommun, Planering och utveckling SK
Nygatan 10
64580 Strängnäs
KontorsadressNygatan 10 Strängnäs
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2607541
Observera att sista ansökningsdag har passerat.