Planerare till Uppföljningsenheten inom Myndighetsavdelningen
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Till vår Myndighetsavdelning söker vi nu planerare som ska arbeta med uppföljning av privata aktörer inom olika områden.
Hos oss får du vara en del i arbetet med att garantera kvaliteten i tjänsterna som utförs, såväl inom den kommunala verksamheten som hos de externa utförarna.
Vi erbjuder ett utvecklande arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du erhåller kontinuerligt kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processer inom upphandlings- och uppföljningsområdet.
Publiceringsdatum2018-03-29Om tjänstenSom planerare arbetar man med uppföljning av verksamheter och godkännande, tillståndsgivning, tillsyn, insyn och uppföljning av privata utförare av kommunal service. I arbetet ingår att rättssäkra processen kring avtalsuppföljning och tillsyn samt arbeta för en konkurrensneutralitet. Planeraren ansvarar för att följa upp och säkra att alla utförare ger våra medborgare den kvalitet i tjänsten som är avtalad. Det innebär att arbetet sker mot både intern och extern verksamhet och utförare.
I ett valfrihetssystem är kommunens roll att bland annat godkänna utförare samt följa upp och utvärdera att utföraren levererar minst den kvalitet som gäller enligt lag och enligt kommunens egna bestämmelser. Detta görs utifrån lagen om valfrihetssystem (LOV) och skollagen. Enheten för uppföljning arbetar även med uppföljning utifrån lagen om offentlig upphandling (LOU). Inom området barn och utbildning arbetar man med godkännande, insyn och tillsyn av privat pedagogisk verksamhet. Enheten upphandlar och följer upp entreprenader till kommunens förvaltningar och regionens kommuner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• upprätta och utveckla förfrågningsunderlag och avtal enligt LOV och LOU
- driva processen för utförare att bli godkända och valbara
- upprätta överenskommelser med kommunal utförare
- kvalitets och avtalsuppföljning av kommunal och privat utförare
- kontinuerligt stöd och dialog med utförare
- omvärldsbevakning
- bearbetning och analys av statistik
- utvärdering och utvecklingsarbete av avdelningens ansvarsområden
Kompetenser• högskole-/universitets utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant, t.ex. juridik, samhällsvetare eller socionom
- kunskap eller erfarenhet av Lagen om valfrihetssystem och Lagen om offentlig upphandling
- god kunskap inom Office-paketet
Arbetet ställer krav på mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kan självständigt driva och leda utredningar och processer inom avdelningens verksamhetsområden. Du har förmågan att se helheten i ansökningsprocessen, och samtidigt fånga upp detaljer som inte alltid stämmer, det vill säga att verka som en gatekeeper. Vi vill att du har god förståelse för kraven i verksamheterna och deras behov. Du kommer att samverka med såväl interna som externa aktörer. Vi söker dig som är engagerad och som vill delta aktivt i utvecklingsarbetet på enheten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• kunskap eller erfarenhet av Lagen om särskild stöd och service och Socialtjänstlagen
• erfarenhet av arbete i offentlig organisation
• erfarenhet av arbete med uppföljning och utvärdering
- erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor
Tjänstens omfattning och tillträdeTillsvidareanställning, 100 %
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 3
Om arbetsplatsen
Myndighetsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Myndighetsavdelningen är cirka 100 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Avdelningen är under utveckling där vi jobbar för att rättssäkra processer som rör myndighetsutövning.
Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun orebro.se/jobb.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 2018-04-11
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJasmina Mann, Enhetschef 019- 21 67 05
SACO Expedition, 019-21 30 96
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Jobbnummer 4053051
Observera att sista ansökningsdag har passerat.