Planerare till Myndighetsavdelningen
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du bidra till att göra vardagen enklare för örebroarna? Hos oss får du ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!
Till våra enheter, Enheten för Uppföljning och Utredningsenheten LSS/SoL, vid Myndighetsavdelningen söker vi nu ett antal planerare.
Publiceringsdatum2018-12-21Om tjänstenDu kommer vara en del av Myndighetsavdelningen där du samarbetar med andra professioner inom förvaltningen, så som handläggare, strateger och administratörer. Som planerare driver du och följer upp det systematiska utvecklings- och kvalitetsarbetet för avdelningen. Du samlar självständigt in information som du tolkar och analyserar, för att sedan föreslå åtgärder och argumenterar muntligt för dessa. I rollen jobbar du även strategiskt med riktlinjer och är med i beredningen inför programnämnd. Du blir en del av team som präglas av höga ambitioner och du erhåller en kontinuerlig kompetensutveckling. Vi erbjuder ett roligt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter, där du får vara framåtdrivande och tillsammans med dina kollegor är med och utvecklar arbetet med digitalisering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• utrednings- och utvecklingsarbete
- utvärdering och utvecklingsarbete av avdelningens ansvarsområden
- dokumentation i verksamhetssystem
- omvärldsbevakning
• ta fram statistik och planeringsunderlag självständigt och i samarbete med andra
Kompetenser• högskole-/universitetsutbildning inom juridik, beteendevetenskap, samhällsvetenskap eller från socionomprogrammet
• erfarenhet av utredningsarbete, både självständigt och i team
• kunskaper om metoder och verktyg för uppföljning och utvärdering
Du kommer sitta mycket med dokumentation och ha flera kontaktytor med både interna och externa aktörer, vilket kräver att du förstår komplicerade språkliga underlag. Det kräver även att du har en mycket god kommunikativ förmåga i både tal och text. Vi vill att du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut och har god förståelse för verksamheten. Du är strukturerad i planeringen av ditt arbete och gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du kan jobba både självständigt och i team, och du kommer med nya idéer som du även kan motivera till andra för att se till att de genomförs.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
• erfarenhet av projektstyrning och projektledning
• erfarenhet av processorienterat arbete
Tjänstens omfattning och tillträdeAntal tjänster: 5
3 Tillsvidareanställning och 2 vikariat, 100 %
Tillträde: snarast, enligt överenskommelse
Om arbetsplatsen
Myndighetsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Myndighetsavdelningen är cirka 170 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Avdelningen är under utveckling där vi jobbar för att rättssäkra processer som rör myndighetsutövning.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 6 januari
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Nylén, Enhetschef 019-21 20 07
Jasmina Mann, Enhetschef 019-21 67 05
SACO ., Facklig Expedition 019-21 30 96
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro
KontorsadressBox 30000
Jobbnummer 4526447
Observera att sista ansökningsdag har passerat.