Planerare till Förvaltningskontor Vård och stöd

Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
2012-12-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Planerare till Förvaltningskontor Vård och stöd" (publicerad 2013-07-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Ref.nr: Nf 512/2012

Förvaltningskontor Vård och stöd är ett kommuninternt servicekontor som arbetar med administrativt stöd till förvaltningar och driftnämnder inom programområde Social välfärd. Det finns ca. 40 personer på kontoret som arbetar med planeringsfrågor, ekonomi, IT, nämndadministration samt med vissa praktiska servicetjänster.

Publiceringsdatum
2012-12-07

Dina arbetsuppgifter
Örebro kommun har sedan ett år tillbaka en ny organisation och ny modell för arbetet med lokalförsörjning. På kommunledningsnivå finns en lokalförsörjningsenhet som samordnar arbetet. Vi söker Dig som tillsammans med förvaltningschefer och lokalförsörjningsgrupper är intresserad av att arbeta med långsiktig och strategisk lokalförsörjning på förvaltningsnivå. Du ska ha förmåga att självständigt eller tillsammans med andra arbeta mot gemensamma mål och fattade beslut. Du ska medverka till ständiga förbättringar och använda din kunskap och kompetens till förmån för hela gruppen och organisationen. Du ska kunna leverera resultat även om förutsättningarna är svåra samt leverera rätt kvalité och kvantitet med god servicenivå.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Arbeta strategiskt med lokalförsörjningsfrågor. Det handlar om strategisk och långsiktig planering i relation till förvaltningarnas lokalförsörjningsgrupper och programområdets samordningsgrupp samt gentemot verksamheterna.
• Ansvar för att samordna arbetet samt utreda och bereda ärenden till respektive driftsnämnd. Detta kräver en viss kunskap om verksamheterna, förmåga till skriftlig framställning och dokumentation, samordning och eventuellt ett ansvar för att en del praktiskt arbete verkställs.
• Driva utvecklings- och kvalitetsarbete, vara stöd till verksamheterna i lokalförsörjningsfrågor samt leda större och mindre projekt.

Kompetenser
• Högskole-/universitetsutbildning, lägst kandidatexamen.
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet

Som planerare krävs att du har god analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Ditt arbetssätt präglas av ansvarskännande och du har god samarbetsförmåga. Du har även förmåga att lyfta blicken och se helheter. Dina pedagogiska egenskaper gör att du kan förklara komplexa samband.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• Erfarenhet av utredningsarbete
• Erfarenhet av att arbeta med utvecklingsfrågor
• Erfarenhet av arbete med budget- och verksamhetsplanering
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av att arbeta med lokalförsörjningsfrågor
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Anställningens omfattning
Anställningsform Tillsvidareanställning  
Omfattning 100 %
Tillträde snarast 
Antal platser 1

Facklig information
Vision: Morteza Arabi, 019-21 41 18
SACO: Carina Laurin Stensson, 019-21 30 96

Så ansöker du
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2013-01-08.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mona Öhrn, Kontorschef 019-21 41 19

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro

Jobbnummer
1412245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: