Planerare/Samordnare till hemtjänst och funktionsnedsättning

Jokkmokks Kommun / Administratörsjobb / Jokkmokk
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jokkmokk, Gällivare, Arjeplog, Älvsbyn, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jokkmokks Kommun i Jokkmokk

Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher.

Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling.

På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö.

Vi söker dig som med stort engagemang vill vara med och utveckla våra verksamheter. Som planerare kommer du ha ett stort ansvar för planering och samordning av brukarnas dagliga insatser. Välkommen att söka tjänsten om du vill vara en av nyckelpersonerna i vår verksamhet!

Placering vid hemtjänsten i Jokkmokk.

Ansökan skall ha inkommit senast 2023-03-19. Vänta inte med din ansökan då urval och rekrytering kan komma att ske löpande.

Publiceringsdatum
2023-03-01

Arbetsuppgifter
Hemtjänsten är en utförarverksamhet som utgår från beviljade biståndsbedömda insatser. I verksamheten finns fem hemtjänstgrupper fördelat inom kommunen, samt att vi även utför anhörigstöd och boendestöd. Inom enheten funktionsnedsättning finns 5 mindre arbetsgrupper som arbetar inom daglig verksamhet, gruppbostad, boendestöd samt personlig assistans. Den ena tjänsten kommer att arbeta enbart mot hemtjänstens verksamhet medan den andra kommer att vara delad mellan hemtjänst och funktionsnedsättning, men självklart hjälps man åt under t ex semestrar och dylikt.
Som planerare sköter du i nära samarbete med enhetschef den dagliga driften med ansvar för planering av brukarnas insatser. Du har en central roll i verksamheten där många uppgifter kommer att hanteras av dig. Du ansvarar för att medarbetarna får de bästa förutsättningarna för att ge brukarna god omvårdnad och social omsorg inom ramen för deras biståndsbeslut. En av de huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ansvara för den dagliga insatsplaneringen både på kort och lång sikt.
I rollen ingår även att göra besök hos nya brukare för att sedan i samråd med personalen på bästa sätt planera och genomföra insatserna som de beviljats. Du kommer att vara vår kontakt när brukare eller anhöriga har frågor om insatser och planerade besök. Du har därför en kontinuerlig dialog med både brukare, medarbetare samt andra interna och externa samarbetspartners såsom biståndshandläggare, sjuksköterskor och rehabpersonal. Du kan också vara behjälplig vid beställning av färdtjänst/sjukresor samt med beställningar från matpoolen. Du kan även komma att administrera våra trygghetslarm samt arbeta med digitalisering av verksamheten. Viss kontakt med försäkringskassan gällande personlig assistans och LASS-rapportering ingår också.
Verksamheten är händelsestyrd och därmed kan uppdrag och förutsättningar snabbt förändras vilket ställer krav på flexibilitet och stresstålighet. Vi är i ett utvecklingsläge och har ett fortskridande arbete med att arbeta fram fungerande processer och rutiner, ett arbete där du behöver vara delaktig.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete som du till stor del planerar själv. Du får vårt förtroende att arbeta självständigt och utrymme för att utveckla dina idéer. Självklart får du det stöd du behöver i din närmaste enhetschef och i samverkan med våra samarbetspartners. Vi förutsätter att du som medarbetare agerar utifrån ett kostnadseffektivt arbetssätt, med verksamhetens ekonomi i åtanke.

Kvalifikationer
Vi söker dig med lägst gymnasiekompetens. Tidigare arbete som samordnare eller planerare inom hemtjänst eller erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom hemtjänst eller LSS är meriterande. Det är en fördel om du har vana att arbeta i vårt verksamhetssystem Lifecare och har erfarenhet från mobil omsorg.

Eftersom våra verktyg bygger på ny teknik så är du inte främmande för att bidra till utveckling av dessa samt har ett genuint intresse av att lära och lära ut. Du har goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt då en del av arbetet består av dokumentation.

Du bör ha ett intresse och en fallenhet för detaljplanering på kort och lång sikt där du arbetar strategiskt. Du bör vara ytterst noggrann och snabbt kunna hitta lösningar på uppkomna problem och agera enligt fattade beslut. Eftersom arbetet har en mycket varierande karaktär förväntas du vara serviceinriktad, flexibel samt kunna vara både drivande och medskapande i förändringsarbete.

För att lyckas i det här arbetet behöver du kunna se dig själv i en central roll, där du har viljan att ta ett stort ansvar, vara tydlig och ha förmågan att skapa engagemang hos personalen. Du behöver vara strukturerad, analytisk, lösningsorienterad samt kunna hantera många saker samtidigt. Du behöver också vara lugn, stabil, självgående och kunna prioritera rätt trots att det händer mycket omkring dig. Det är av stor vikt att du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och se möjligheter. Du är utåtriktad, positiv och har lätt att knyta kontakter, samarbeta, lyssna, kommunicera och relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt som bidrar till ett positivt arbetsklimat på enheten. Du kan anpassa dig och hitta lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du drivs förhoppningsvis av att samarbeta och göra skillnad tillsammans med andra och du slutför det du påbörjat.

ÖVRIGT
Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jokkmokks kommun (org.nr 212000-2676), https://jokkmokk.se/kommun-samhalle/jobba-hos-oss/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Jokkmokk kommun, Socialtjänsten

Kontakt
Verksamhetschef
Karolina Jirdén
karolina.jirden@jokkmokk.se
0971-171 42

Jobbnummer
7499492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jokkmokks Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jokkmokks Kommun: