Planerare, Produktions- och kapacitetsstyrning (PKS), Ekonomistaben Umeå
Region Västerbotten, Ekonomistab Västerbotten / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Västerbotten, Ekonomistab Västerbotten i Umeå Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.
Ekonomistaben ingår som en del av styrelsens staber och medarbetarna är underställda ekonomidirektören för Region Västerbotten. Ekonomistaben söker nu en planerare för fortsatt arbete med implementering av produktions- och kapacitetsstyrning i regionen (PKS). PKS är långsiktig och hållbar planering inom hälso- och sjukvården som ska skapa förutsättningar så att vårdens kapacitet matchas mot befintligt vårdbehov för att förbättra tillgängligheten för patienter.
Regionens koncept flexibel arbetsplats innebär en möjlighet att arbeta på distans viss del av arbetstiden.
Publiceringsdatum2024-07-12ArbetsuppgifterSom planerare för PKS ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.
Du ingår i Ekonomistabens enhet controllerstöd för Hälso- och sjukvård där du tar ett gemensamt ansvar för att arbeta med ett ständigt förbättrings och utvecklingsarbete.
I uppdraget ingår att driva, utveckla och säkerställa metodiken för PKS och samtidigt fungera som ett strategiskt och operativt stöd för såväl ledning, verksamhet och andra stödfunktioner i regionen. Du stödjer vid beräkningar, framtagande av nyckeltal och underlag så att produktions-och kapacitetsstyrningens effekter kan följas på ett samordnat sätt i regionen. Du bidrar också till att skapa meningsfulla IT-lösningar för verksamheten i nära koppling till journalsystem, förankrar PKS arbetet i olika forum och deltar vid utbildningar inom området.
I övrigt ingår förändrings- och förbättringsarbete samt att vara del av nationella samarbeten med andra regioner och myndigheter avseende PKS.
KvalifikationerVi söker dig som är har högskoleutbildning inom vård, ekonomi, logistik gärna med inriktning mot produktionsplanering och styrning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms relevant. Du skall ha arbetat några år kopplat till din utbildning, meriterade är erfarenhet från vårdverksamhet, förändringsledning, verksamhetsstyrning och uppföljning/analys.
Du är nytänkande, analytisk och vill driva utvecklingsarbete. Du är en drivkraft och ett stöd för verksamheter och andra stödfunktioner i deras arbete. Du har en förmåga att såväl skriftligt som muntligt kommunicera och pedagogiskt förmedla information och budskap.
Du har mycket goda kunskaper inom MS Office program och erfarenhet av att arbeta med beslutsstödsystem.
ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetareVi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C201983".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Västerbotten (org.nr 232100-0222)
Arbetsplats Region Västerbotten, Ekonomistab Västerbotten
Kontakt Enhetschef
Ulla Edin
ulla.edin@regionvasterbotten.se 090-7853307 Jobbnummer 8799300
Observera att sista ansökningsdag har passerat.