Planerare, ordinärt boende/hemtjänst

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

Sveriges bästa vård- och omsorgsboende finns i Kristianstads kommun!
Tätörtsvägen i Åhus är Sveriges bästa äldreboende enligt Socialstyrelsens öppna jämförelser. Socialstyrelsens kvalitetsundersökning genomförs varje år och i fjol fanns Tätörtsvägen med på tredje plats. Nu har vi tagit klivet högst upp.



Ordinärt boende/hemtjänsten i Kristianstads kommun söker DIG som vill vara med och anta utmaningen att utveckla verksamheten i så väl vardagliga och långsiktiga mål.

Som Planerare ingår du i ett nätverk tillsammans med andra Planerare, för att på så vis skapa samordningsvinster mellan enheter inom ordinärt boende/hemtjänsten. Planerarrollen är utformad till att fungera som enhetschefens administrativa stöd i den dagliga driften av verksamheten.

Några av våra duktiga medarbetare ska nu på föräldraledighet och därför söker vi nu 3 vikarier till hemtjänstgrupperna Allön/Hammar, Degeberga och Nattpatrullen.

Publiceringsdatum
2019-11-22

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som planerare inom hemtjänsten blir främst att planera och samordna kundernas individuella insatsbehov med hjälp av planeringssystemet Laps Care. Du kommer även att arbeta i Phoniro, Procapita, Mina Planer, Heroma och Time Care Planering.

I arbetet som planerare stöttar du och servar enhetscheferna med olika administrativa uppgifter. Du förväntas regelbundet ha dialog med enhetschef/enhetschefer och kollegor.

För att lyckas i arbetet ser du verksamhetsmässiga samordningsvinster i samarbete med andra planerare och administratörer. Du utgår ditt arbete i huvudsak från en arbetsplats och kan vid behov även ges möjlighet att arbeta på andra arbetsplatser inom ordinärt boende/hemtjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en godkänd 3-årig gymnasieutbildning inom administration/ekonomi/logistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Godkänd gymnasieutbildning inom Vård- och omsorg är meriterande.

Du har tidigare erfarenhet från administrativt arbete som exempelvis planering, administration och statiska sammanställningar. Vi ser det som positivt om du också har erfarenhet av omsorgsarbete.

Du som söker har datorvana och erfarenhet av arbete i IT-baserade system. Kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter och du behöver därför behärska det svenska språket och ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift. I tjänsten krävs det att du har B-körkort.

Andra egenskaper som är nödvändiga är en god samarbetsförmåga och flexibilitet. I ditt arbete är du lösningsfokuserad, kan fatta egna beslut, socialt kompetent, stresstålig och du kan utföra arbete på uppdrag av andra. Du har ett respektfullt, professionellt bemötande och förhållningssätt i mötet med andra.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder 3 vikariat med start snarast enligt överenskommelse, dock längst till och med 2020-12-31. Tjänsterna är på heltid med placering i Kristianstad och Degeberga.

För mer information om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Malena Sjöstedt på telefon 044-13 59 90, enhetschef Caroline Reimers på telefon 044-13 53 03 eller enhetschef Akram Heidari på telefon 044-13 21 99.

Sista ansökningsdag är 2019-12-25.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS-2019/768".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
4975013

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: