Planerare ordinärt boende
Mora Kommun / Administratörsjobb / Mora
2021-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Planerare ordinärt boende" (publicerad 2022-10-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mora Kommun i Mora,
Orsa,
Älvdalen eller i
hela Sverige Ansök idag. Kollegor imorgon.
Publiceringsdatum2021-04-21BeskrivningAvdelningen för ordinärt boende har till uppdrag att verkställa beslut om insatsen hjälp i hemmet.
Verksamheten ska bygga på respekt för de äldres behov, självbestämmande och integritet.
Enheten för planerares uppgift är att samordna och effektivisera verksamheten för att uppnå optimal kvalitet med individens behov i centrum och vara ett administrativt stöd till enhetscheferna som arbetar inom ordinärt boende.
Dina arbetsuppgifterDin huvudsakliga arbetsuppgift är att sköta verksamhetens planering i verksamhetssystemet och sköta vikarieanskaffningen till enheterna.
Du kommer att ha kontakt med personal, brukare, anhöriga och externa professioner samt bistå enhetschefer med diverse administrativa sysslor.
KvalifikationerDu bör ha kunskaper om lagar och föreskrifter inom personalområdet, likaså kunskaper om ekonomi relevant för befattningen. Det är viktigt att du har erfarenhet av administrativt arbete.
Är du utbildad undersköterska ser vi det som meriterande och har du kunskaper om arbetsmiljölagstiftningen är det ett plus.
Vi söker dig som är strukturerad, har god samarbetsförmåga, kan ta eget ansvar och driva ditt arbete framåt samt är flexibel, lojal, stabil och uthållig. Det är mycket viktigt att du är serviceinriktad.
KvalifikationerGymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget.
Kunskaper och erfarenhet inom verksamhetsområdena HSL, SoL och LSS.
Arbetslivserfarenhet av arbete inom vård och omsorg.
Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
Goda datakunskaper.
Körkort B.
Socialförvaltningen
Mora i hjärtat av Dalarna!
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.
Välkommen med din ansökan till oss!
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.
Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår hemsida.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2021-06-01 eller enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2021-08-31
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMora kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/119".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mora kommun (org.nr 212000-2213)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5706428
Observera att sista ansökningsdag har passerat.