Planerare ordinärt boende

Mora Kommun / Administratörsjobb / Mora
2021-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Planerare ordinärt boende" (publicerad 2022-10-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Mora, Orsa, Rättvik, Älvdalen, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mora Kommun i Mora, Orsa, Älvdalen eller i hela Sverige

Ansök idag. Kollegor imorgon.




Publiceringsdatum
2021-04-21

Beskrivning
Avdelningen för ordinärt boende har till uppdrag att verkställa beslut om insatsen hjälp i hemmet.

Verksamheten ska bygga på respekt för de äldres behov, självbestämmande och integritet.

Enheten för planerares uppgift är att samordna och effektivisera verksamheten för att uppnå optimal kvalitet med individens behov i centrum och vara ett administrativt stöd till enhetscheferna som arbetar inom ordinärt boende.

Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att sköta verksamhetens planering i verksamhetssystemet och sköta vikarieanskaffningen till enheterna.

Du kommer att ha kontakt med personal, brukare, anhöriga och externa professioner samt bistå enhetschefer med diverse administrativa sysslor.

Kvalifikationer
Du bör ha kunskaper om lagar och föreskrifter inom personalområdet, likaså kunskaper om ekonomi relevant för befattningen. Det är viktigt att du har erfarenhet av administrativt arbete.

Är du utbildad undersköterska ser vi det som meriterande och har du kunskaper om arbetsmiljölagstiftningen är det ett plus.

Vi söker dig som är strukturerad, har god samarbetsförmåga, kan ta eget ansvar och driva ditt arbete framåt samt är flexibel, lojal, stabil och uthållig. Det är mycket viktigt att du är serviceinriktad.

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget.

Kunskaper och erfarenhet inom verksamhetsområdena HSL, SoL och LSS.

Arbetslivserfarenhet av arbete inom vård och omsorg.

Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

Goda datakunskaper.

Körkort B.

Socialförvaltningen

Mora i hjärtat av Dalarna!

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.

Välkommen med din ansökan till oss!

Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.

Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår hemsida.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2021-06-01 eller enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2021-08-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mora kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/119".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mora kommun (org.nr 212000-2213)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5706428

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mora Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mora Kommun: