Planerare, Operativ Verksamhetsstyrning, Polisområde Jönköping

Polismyndigheten, Polisregion Öst / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst i Jönköping, Nässjö, Eksjö, Värnamo, Mjölby eller i hela Sverige

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad? Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och
kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.

Polisregion Öst är indelad i de tre polisområdena Östergötland, Södermanland och Jönköping. Operativ verksamhetsstyrning i Polisområde Jönköping är placerat på polisområdets kansli. Kansliet arbetar till stöd för polisområdets ledning. På kansliet finns tre grupper, förvaltning, stöd service och operativ verksamhetsstyrning.

Operativ verksamhetsstyrnings uppgift är i huvudsak att planera polisområdets personalresurs. Gruppen består idag av sju medarbetare vilka är placerade i Eksjö, Värnamo, Nässjö och Jönköping. Vi söker nu ytterligare en medarbetare på heltid med placeringen i Jönköping. Tjänsten kan ibland innebära tjänstgöring på de andra orterna.

På grund av föräldraledighet söker vi även en medarbetare på vikariat sex månader med eventuell förlängning.


Publiceringsdatum
2019-02-25

Arbetsuppgifter
I uppdraget som planerare ingår bland annat:
• Planera och upprätthålla beslutad resursdimensionering
• Hantera resurs i förutsedda och oförutsedda insatser
• Administrera viss utbildning
• Granska lönepåverkande händelser i lönesystem
• Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare
• Vara ett stöd avseende arbetstidsrelaterade frågor.


Kvalifikationer
• Erfarenhet av personalplanering
• Erfarenhet av användning av datoriserade planeringsverktyg
• Mycket god vana av Officepaketet, särskilt Excel
• Förmåga att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• B-körkort
• Genomförd gymnasieutbildning eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

Meriterande om du har:
• Erfarenhet av personaladministration eller motsvarande erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• Organisationskunskap och verksamhetserfarenhet från arbete inom Polismyndigheten
• Erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m.fl.
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS och Palasso

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig rekryterare Linda Axner på 073-075 15 99

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning Tillsvidare med en provanställning på 6 månader

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-05
Ange följande referens när du ansöker: C25526/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Gustavsson 010-5667879

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Öst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Öst
Box 345
58103 Linköping

Kontorsadress
Brigadgatan 13 58103 Linköping

Jobbnummer
4632841

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Öst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst: