Planerare mot inköp - Malmö
Processbemanning AB / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Processbemanning AB i Malmö,
Lomma,
Staffanstorp,
Lund,
Landskrona eller i
hela Sverige Om Processbemanning AB:
Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag.
Har du erfarenhet från tillverkningsindustrin och administration, är noggrann och strukturerad? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2019-05-06Om tjänstenTill vår kund i Malmö söker vi en strukturerad och noggrann Planerare som är riktad mot inköpsavdelningen. Vi söker dig som har vana av planering mot inköp, löpande inventering och avstämning, följa trender och statistik, kontakt med leverantörer och du trivs att arbeta med både små och stora förbättringsarbeten. Du har vana och erfarenhet från tillverkningsindustrin och tycker om att arbeta strategiskt. Du har god förmåga att arbeta noggrant och strukturerat och känner dig bekväm med arbetssättet som planerings- och inköpsprocessen innebär. Du sitter med i produktionsledningsgruppen samt arbetar tillsammans med produktutvecklingsteamet för att ta fram råvaror till nya produkter. Tjänsten är långsiktig och förlagd på dagtid.
I arbetsuppgifterna ingår det bland annat:
• Löpande administration kring inköp
• Förbättringsarbete
• Inventeringsarbete
• Uppföljning av beställningar samt säkerställande av leveranstider
• Orderhantering, sortimentshantering, uppdatering av lagersaldon och leveransbevakning
• Gott samarbete med kollegor på och utanför avledningen
• Kontakt med leverantörer för beställningar
• Strategiskt arbete
Vem är du?
Som person är du driven och ansvarsfull. Du tycker det är roligt att ha flera bollar i luften och med sinne för ordning och struktur tror vi att du har rätt förutsättningar för att båda trivas och utmanas i denna roll. Du trivs och drivs av personliga individuella mål. Du är stresstålig, lösningsorienterad, analytisk och brinner för förbättringsarbete. Du har erfarenhet av att arbeta utåtriktat och är en god lagspelare som växer med ansvar samt att du trivs i en produktionstillverkande miljö.
Krav för tjänsten är:
• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet från tillverkningsindustrin och meriterande från livsmedelsindustrin
• Datavana av Office och Outlook
• Att du tidigare arbetat i affärssystem
• Erfarenhet från LEAN är meriterande
• Svenska i tal och skrift
Låter detta intressant?
Då är du välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi kommer att kalla till intervju löpande. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt.
Läs gärna mer om oss på
www.processbemanning.se där hittar du även våra övriga lediga tjänster!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader eller längre
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagProcessbemanning AB
AdressProcessbemanning AB
Drottninggatan 28, 2 tr
25222 Helsingborg
KontorsadressDrottninggatan 28, 2 tr 25222 Helsingborg
Jobbnummer 4770686
Observera att sista ansökningsdag har passerat.