Planerare inom hemtjänsten
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
Vi söker planerare inom hemtjänst!
Vill du anta utmaningen att utveckla verksamheten inom ordinärt boende i så väl vardagliga som långsiktiga mål?
Som planerare inom hemtjänst ingår du i ett nätverk tillsammans med andra planerare för att skapa samordningsvinster emellan enheter.
Publiceringsdatum2018-10-10Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som planerare inom hemtjänsten/ordinärt boende blir främst att planera, bemanna och samordna kundernas individuella insatsbehov med hjälp av planeringssystemet Laps Care. Som planerare är du spindeln i nätet och hemtjänstgruppernas ansikte utåt. Du stöttar och servar enhetscheferna med olika administrativa arbetsuppgifter.
Inom dina löpande arbetsuppgifter förväntas regelbunden dialog med enhetschefer och kollegor. Du ser verksamhetsmässiga samordningsvinster i samarbete med andra administratörer. Dina dagliga verktyg är datorsystem så som Laps Care, Mobipen, Procapita, Mina planer, Heroma och Time Care Planering. Din arbetstid är dagtid måndag-fredag.
KvalifikationerVi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning inom administration/ekonomi/logistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från administrativt arbete såsom planering och bemanning. Du har god datorvana och erfarenhet av arbete IT-baserade system. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du behärska det svenska språket och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort är ett krav.
Du är lösningsfokuserad och är bra på att samarbeta. Du är socialt kompetent, kan hantera stress och utföra arbete på uppdrag av andra. Självklart har du ett respektfullt och professionellt bemötande.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder sex tillsvidareanställningar på heltid med start enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstads kommun.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Marketa Svitac på 0733-13 47 92 eller enhetschef Nadja Andersson på 0733-13 46 54.
Sista ansökningsdag är 2018-10-21.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-21
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/753
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNadja Andersson, enhetschef 044-13 65 85
Marketa Svitac, enhetschef 0733-13 47 92
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 4393502
Observera att sista ansökningsdag har passerat.