Planerare hemtjänsten sommarvikariat
Krokoms Kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Krokom
2025-03-31
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom - Ett jobb med plats för växtkraft
Är du en strukturerad person med god kommunikationsförmåga? Då kanske vi har jobbet för dig.
Välkommen till oss!
Vi söker nu en planerare till hemtjänsten i Krokoms kommun. Rollen som planerare innebär att du, via ett planeringssystem, planerar så att vi kan ge vård och omsorg till personer med hemtjänst utifrån deras behov och förutsättningar. Välkommen med din ansökan!
Socialförvaltningen består av 600 medarbetare där bredden på uppdraget är omfattande. Förvaltningen är indelad i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvaras för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till kommunens medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet.
En dag som planerare på hemtjänsten
Arbetet består av att planera verksamheten i hemtjänsten utifrån biståndsbeslut i Viva. Du arbetar till största del i planeringssystemet, men även i Cosmic, Viva och Office-paketet.
Du kommer ha ett nära samarbete med hemtjänstens enhetschefer och hemtjänstgruppernas medarbetare samt ha kontakt med kommunens biståndshandläggare, distriktssköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och vårdtagare.
Din kompetens
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har analytisk förmåga och ser detaljer samtidigt som du har en ekonomisk förståelse. Du behöver ha fokus på helheten och förmåga att skapa en tydlig struktur. Vi förutsätter att du har en hög servicenivå och god planerings- och samarbetsförmåga.
Som person tar du egna initiativ, är självgående, strukturerad samt kan göra snabba omprioriteringar. Då det bitvis är ett högt inflöde på planeringen bör du trivas i en miljö med tidvis högt arbetstempo och snabbt kunna lösa oförutsedda händelser. Du är trygg, lösningsorienterad och ansvarstagande. Du har en god kommunikationsförmåga och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Erfarenhet från liknande arbete är meriterande.
Arbetet kräver god datorvana med kunskap om Officeprogrammet och en god förmåga att navigera i olika digitala miljöer och system.
Övrig information
Placeringsort, Centrala Krokom.
Vikariat på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse, t.o.m. 2025-08-31
Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut.
Sista dag att ansöka är 2025-04-27
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Hälsning från din blivande chef
"Här har du chansen att få jobba med våra fantastiska planerare, du kommer få lära dig våra system och sen påverka hur vår hemtjänst ska utföras.
Ser fram emot din ansökan /Emma Holmberg Verksamhetschef"
Kontaktperson för tjänsten
Emma Holmberg, Verksamhetschef
0640-162 50
emma.holmberg@krokom.se Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00
Välkommen med din ansökan!
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokoms kommuns gränser sträcker sig från Storsjöns stränder i söder, till de vidsträckta och vilda fjällen i norr och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här bor dryga 15 700 invånare, mitt i Jämtlands län, med närhet till goda kommunikationer till övriga Sverige. Här finns fantastiska möjligheter till ett rikt kultur- och friluftsliv. Hit flyttar människor och här vill man stanna, för här får själva livet ta plats.
Kommunen ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket gör att vi arbetar för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Ersättning Individuell och differentierad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478),
https://krokom.se/ Jobbnummer 9255829