Planerare för hemtjänsten

Kristianstads kommun / Apotekarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla apotekarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är från och med september funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Ordinärt boende (hemtjänsten) i Kristianstads kommun söker dig som vill vara med och anta utmaningarna att utveckla verksamheten i så väl vardagliga som långsiktiga mål.

Som planerare ingår du i ett nätverk tillsammans med andra planerare, för att på så vis skapa samordningsvinster emellan enheter inom hemtjänsten/ordinärt boende. Ni förväntas bidra till att bland annat hitta samordningsvinster emellan enheter inom Ordinärt boende.

Publiceringsdatum
2017-09-22

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter blir främst att planera och samordna kundernas individuella insatsbehov med hjälp av planeringsystemet, Laps Care. Du stöttar och servar enhetscheferna med olika administrativa arbetsuppgifter. Du utgår i huvudsak från en arbetsplats och kan vid behov ges möjlighet till arbete på andra arbetsplatser inom Ordinärt boende. Du kommer att vara spindeln i nätet och hemtjänstgruppernas ansikte utåt.

Inom dina löpande arbetsuppgifter förväntas regelbunden dialog med enhetschef/-er och kollegor. Dina dagliga verktyg är datorsystem så som Laps Care, Mobipen, Procapita, Mina planer, Heroma och Time Care Planering. Du ser verksamhetsmässiga samordningsvinster i sammarbete med andra administratörer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från administrativt arbete såsom planering och bemanning samt erfarenhet av omsorgsarbete. Du behöver även ha datorvana och erfarenhet av arbete IT-baserade system. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna behöver du ha god känsla för det svenska språket och lätt att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har omvårdnadsutbildning, utbildning med inriktning inom något av områdena administration/ekonomi/logistik eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig eller av betydelse. Det är också en fördel om du har erfarenhet inom något/några av följande IT-baserade system såsom Laps Care, Mobipen, Heroma, Procapita, Mina planer och Time care. Erfarenhet av statistiska sammanställningar är meriterande liksom förmåga att hushålla med enhetens ekonomiska resurser. Vi värdesätter att du också har B-körkort.

Du jobbar på ett målmedvetet, systematiskt och strukturerat sätt. Flexibelitet inom ramen för dina arbetsuppgifter och arbetsroll krävs och du anpassar dig lätt till verksamhetens behov. För att lyckas i din roll är du trygg i dig själv, noggrann, lösningsfokuserad och motiveras av att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du har ett respektfullt, professionellt bemötande och förhållningssätt i mötet med andra.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder 19 stycken tillsvidareanställningar på heltid, måndag-fredag, 40 timmars arbetsvecka med start enligt överenskommelse. Du kommer att vara placerad ute i verksamheterna. På omsorgsförvaltningen ges möjlighet till kombinationsanställningar.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetscheferna Caroline Reimers på tfn 044-13 53 03 eller Malena Sjöstedt på tfn 044-13 59 90 eller Nadja Andersson på tfn. 044-13 65 85. Du kan även ringa Ilirjana, Lily Metaj, HR-specialist på tfn 044-13 66 64.

Sista ansökningsdag är 2017-10-06

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-06
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2017/797
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Reimers, enhetschef 044-13 53 03
Malena Sjöstedt, enhetschef 044-13 59 90
Nadja Andersson, enhetschef 044-13 65 85

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3714165

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: