Planerare - Projekt
Kongsberg Maritime Sweden AB / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kongsberg Maritime Sweden AB i Kristinehamn Nu finns en möjlighet att arbeta som planerare inom Kongsberg Maritimes planerings- och logistikavdelning. I denna position kommer du att fungera som länken mellan leveranskedjan och andra avdelningar. Ditt fokus är att balansera marknadsmöjligheter, prognoser och kundkrav vid planeringen. Prognosarbete, kontroll av arbetsbelastning relaterat till kapaciteten samt kapacitetsbokning är av hög prioritet inom avdelningen och processerna är under utveckling.
Ansvarsområden & uppgifter:
Avdelningen håller på att omformas så vi letar nu efter en planerare. I rollen kommer du rapportera till vår chef för Planerings- och logistikavdelningen. Fokus för rollen är att balansera efterfrågan (nyförsäljningsorder, serviceorder, prognoser m.m) med kapaciteten i leveranskedjan.
Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara:
• Arbeta proaktivt för att minimera störningar och risker för verksamheten genom prognos och kapacitetsbokning hos leverantörerna tillsammans med den operativa inköparen.
• Hjälpa till med att förbereda underlag till offerter, skapa planer för att möta kända eller prognostiserade krav både till vår nyförsäljningsorganisation och eftermarknad.
• Skapa planer med olika scenarier som underlag vid utvärdering av ordrar.
• Skapa förståelse för hur belastning och kapacitet ser ut i organisationen samt se till att planeringen är i linje med informationen.
• Skapa planering för våra leveransprojekt och se till att vårt ERP-system är uppdaterat och återspeglar aktuella åtaganden.
• Bedöma risker i projektet som kan komma att påverka leveranskedjan och skapa en hållbar plan som minimerar dessa risker.
• Säkerställa att alla risker i leveranskedjan som har potential att påverka leveransen identifieras, prioriteras och eskaleras vid behov.
• Säkerställa att det finns en plan för om oförutsedda händelser skulle inträffa för att minimera risken för försening till kund.
• Optimera lagret samtidigt som du skyddar leveransen till kund. Applicera standardprocesser för att hantera överflödigt material.
Vi söker efter:
Dig som har en kandidat- eller masterexamen inom logistik, ekonomi eller motsvarande är önskvärd. Dessutom krävs god kunskap inom ERP-system, MS Office och en nyfikenhet för nya logistiska verktyg. I vår globala organisation är en hög nivå av engelska, både i skrift och tal, ett krav. Det ses som meriterande om du har arbetat som planerare eller har kunskap om planering. Förmågan att samarbeta med andra i det dagliga arbetet samt att analysera information och kommunicera den till rätt intressenter är viktiga egenskaper.
Vi uppskattar din förmåga att agera på eget initiativ, arbeta resultatorienterat och att du drivs av att lösa utmaningar. Du arbetar systematiskt med att följa och upprätthålla företagets processer, men motiveras också av kontinuerlig förbättring. I denna position är samarbete nyckeln till framgång, och därför värderar vi dina personliga egenskaper högt. Du bör kunna samarbeta väl med andra, kommunicera tydligt, stödja dina kollegor och bygga relationer i strävan efter att nå teamets mål. Du bör ha en positiv och flexibel attityd som skapar engagemang och delaktighet. Du arbetar proaktivt samtidigt som du kan fatta kortsiktiga beslut. För att uppnå detta ser vi att du har goda analytiska färdigheter med förmågan att se samband och dra slutsatser.
Om du har frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta:
Karin Bernhardsson, Planning and Logistics Manager
Phone: +46 73 305 41 10
Email:
karin.bernhardsson@km.kongsberg.com Georgina Fielding, HR Specialist
Phone: +46 76 894 55 92
Email:
georgina.fielding@km.kongsberg.com Låter intressant? Ansök idag via ansökningsportal, senast 2024-02-15
För denna position arbetar vi med personlighets - och förmågtester som kan skickas till dig om du går vidare i processen. Intervjuer kan börja under ansökningsperioden eftersom vi vill tillsätta dessa positioner så snart som möjligt.
Eftersom vi är ett företag som arbetar med kunder inom Försvarsmarinindustrin kommer frågor relaterade till medborgarskap att vara en del av urvalsprocessen.
Kongsberg Maritime, a subsidiary of KONGSBERG, is a global marine technology company, providing innovative and reliable technology solutions for all marine industry sectors including: merchant, offshore, subsea and naval. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 34 countries. Kongsberg Maritime is part of KONGSBERG, an international, knowledge-based group delivering high-technology systems and solutions to clients within the oil and gas industry, merchant marine, defence and aerospace.
Kongsberg Maritime in Kristinehamn consists of 300 engaged people working with sales, research, development, design, service and assembly of market leading solutions for different types of vessels. Our Hydrodynamic Research Centre is one of the world's leading marine hydrodynamic research facilities, specialized in development, design and testing of marine propulsion systems.
At Kongsberg, we believe in tackling challenging problems and delivering extreme performance for extreme conditions. We do that through excellent products and services developed for delivering the greatest benefits to our customers.
KONGSBERG - Protecting People & Planet
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kongsberg Maritime Sweden AB (org.nr 556035-5009),
https://www.kongsberg.com/ Varnumsleden 5 (
visa karta)
681 91 KRISTINEHAMN
Kontakt Planning & Logistics Manager
Karin Bernhardsson
karin.bernhardsson@km.kongsberg.com +46 73 305 41 10 Jobbnummer 8436912
Observera att sista ansökningsdag har passerat.