Planadministratör ref nr. 1723

Håbo Kommun / Administratörsjobb / Håbo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Håbo, Sigtuna, Upplands-Bro, Knivsta, Österåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Håbo Kommun i Håbo, Upplands-Bro, Enköping, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Håbo kommun är en attraktiv tillväxtkommun i Mälardalen där naturen alltid finns runt hörnet, samtidigt som de större städerna i vår närhet enkelt kan nås med bra kommunikationer.

Vi jobbar ständigt med att vara en attraktiv arbetsgivare och värdesätter våra medarbetares bidrag till verksamheternas utveckling.

Välkommen till Sveriges viktigaste jobb i Håbo kommun!

Bygg- och miljöförvaltningen med cirka 40 medarbetare, har verksamhet inom planerings- och utvecklingsfrågor, bygglov, miljö- och hälsoskydd, kart, mät och GIS samt bostadsanpassning.

Plan- och utvecklingsavdelningen har till uppgift att möjliggöra en hållbar utveckling av kommunens fysiska miljö. Avdelningen ansvarar för strategisk samhällsplanering, framtagande av planer och företräder kommunen i markfrågor.

På avdelningen arbetar ett dynamiskt team med olika kompetenser såsom planarkitekter, samhällsplanerare och exploateringsingenjörer.

Tjänsten som planadministratör är placerad på plan- och exploateringsavdelningen. Arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt, och du förväntas vara en god ambassadör för Håbo kommun.Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i en organisation där vi värdesätter gott samarbete, förmågan att ta egna initiativ och goda resultat. Håbo kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, generös flextid och möjlighet att nyttja fina förmånserbjudanden mot brutto- eller nettolöneavdrag.

Publiceringsdatum
2017-06-16

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta den administrativa hanteringen i planprocessen samt medverka i att planera och utveckla verksamheten. Du kommer att vara vår expert på administrativa rutiner inom ärendehantering, diarieföring och arkivering, samt bevakar "deadlines" i processerna. Du tar ett aktivt ansvar för utvecklingsarbetet kring planprocessen.

Du stödjer såväl planarkitekter, andra handläggare samt chefsnivån inom avdelningen med att planera, genomföra och följa upp det dagliga administrativa arbetet. En annan viktig del av arbetet är service gentemot våra kommuninvånare, politiker, exploatörer, externa konsulter, mäklare med flera.

Du kommer att arbeta självständigt med bland annat sammanställning av samråd/granskningsyttranden, vara redaktör för vår del på hemsidan, tidsrapportering och fakturering samt ajourhålla mallar/checklistor/rutiner. Du medverkar i vårt arbete med ständiga förbättringar, målarbete samt utvecklingsarbete inom hela avdelningen.



Utbildningsbakgrund
Kvalificerad vidareutbildning, högskoleutbildning med inriktning mot samhälls-/statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning.



Kvalifikationer/Erfarenhet

• Goda kunskaper i plan- och bygglagen
• God datorvana
• Erfarenhet från kommunal samhällsbyggnad är meriterande

Vi ser helst att du har erfarenhet från offentlig verksamhet, myndighetsutövning och förvaltningsrätt.

Dina personliga egenskaper
Du är strukturerad, noggrann och tycker om att utveckla rutiner och arbetssätt. Som person är du driven och engagerad med en hög grad av servicekänsla. Du har även lätt för att skapa och bevara goda relationer. Vi söker en driftig och initiativrik person som har förmågan att se vad som behöver göras, hur det ska göras och när det ska göras.

Förutsättningar för att klara arbetet är att du har god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i skrift, har en mycket god administrativ förmåga och tycker om att ge service. Du trivs i en roll med mycket kontakter, då du även är socialt utåtriktad och lyhörd gentemot omgivningen. Du behöver vara en prestigelös lagspelare med stort tålamod och du kan hantera många olika arbetsuppgifter och kontakter parallellt.



Tillträde
Tillträde sker efter överenskommelse.

Sysselsättningsgrad
Heltid, 100%

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Sista ansökningsdag
2017-08-15

Intervjuer kommer att ske löpande

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Håbo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer.

Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Bergvall, Förvaltningschef anna-karin.bergvall@habo.se 0171 - 528 25

Företag
Håbo kommun

Adress
Håbo kommun
Centrumleden 1
74632 Bålsta

Kontorsadress
Centrumleden 1

Jobbnummer
3560206

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Håbo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Håbo Kommun: