Plan- och bygglovschef till Höganäs kommun

Badenoch & Clark / Hälsoskyddsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla hälsoskyddsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Höganäs, Helsingborg, Ängelholm, Åstorp, Båstad eller i hela Sverige

Höganäs kommun jobbar efter devisen "från kol till diamant". Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.

Vill du vara med och slipa vår diamant?

I Höganäs lever småstadscharmen kvar samtidigt som kommunen följer med i den ständigt pågående utvecklingen. För att kunna möta framtidens utmaningar måste vi växa. Höganäs vision innebär att vi år 2025 är 27 500 stolta invånare, med framgångsrika företagare som tillsammans är överens om att Höganäs är väl värt att investera i.

Plan- och bygglovsavdelningen har en central roll i Höganäs spännande utveckling. Bland annat formar vi nu en helt ny stadsdel. Här planeras för volymhandel, verksamheter, besöksanläggningar, cirka 700 bostäder, förskolor samt ett rationellt och finmaskigt gatunät. Arbetet med att ta fram detaljplaner pågår och stadsdelen kommer att byggas ut mellan år 2020 och år 2035.

Hos oss ges du möjlighet att utvecklas, byta arbetsuppgifter och göra karriär. Närheten mellan våra avdelningar och mellan förvaltning och politik skapar en stimulerande arbetsmiljö.

Nu söker Höganäs kommun en plan- och bygglovschef med fokus på ledarskap och verksamhetsutveckling.

Publiceringsdatum
2017-06-29

Dina arbetsuppgifter
Att arbeta för Höganäs kommun:
Plan- och bygglovsavdelningen arbetar med den fysiska planeringen som omfattar allt från den kommunomfattande översiktsplanen, detaljplaner och andra strategiska planeringsdokument till bygglov. Dessa handlingar är viktiga förutsättningar för olika myndighetsbeslut enligt både plan- och bygglagen och miljöbalken.

Vi erbjuder en trevlig, social och spännande arbetsplats med verksamheter och medarbetare inom olika delar av samhällsbyggnadsprocessen. Som chef för plan- och bygglovsavdelningen har du en roll som är både operativ och strategisk. Du har ansvar för 19 kompetenta medarbetare, rapporterar till förvaltningschefen och sitter även med i ledningsgruppen för Samhällsbyggnadsförvaltningen.

Rollbeskrivning:
Arbetet som chef för plan- och bygglovsavdelningen i Höganäs kommun är ett spännande och utmanande uppdrag. Du är inte bara avdelningschef, utan en nyckelspelare i kommunen. Vi är öppna för dina tankar och idéer kring kommunens framtida utveckling och planering gällande planer, samhällsbyggnad och bygglov. Du har fokus på att skapa förutsättningar för att förverkliga kommunens vision av utveckling och tillväxt, och att effektivisera avdelningens arbete genom att bland annat kvalitetssäkra beslut och processer, förtydliga och utveckla rutiner och metoder, och säkerställa att avdelningens mål uppnås.

Som avdelningsansvarig har du en betydande roll i driva utvecklingen både operativt och strategiskt framåt för plan- och bygglovsfrågor, och du blir delaktig i att skapa kvalitet i såväl stora som små projekt. Du har verksamhets-, personal- och budgetansvar. I rollen ingår naturligtvis att fördela arbetsuppgifter, leda och följa upp verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning som är relevant för myndighetsutövning inom plan- och bygglagen. Vi utgår från att du har mångårig erfarenhet från arbete med samhällsbyggnadsfrågor och plan- och bygglovsverksamhet, och goda kunskaper om de lagar och regler man arbetar utifrån.

Du har erfarenhet från ledande befattning där du själv varit operativ och du har en prestigelös framtoning. Som ledare är du coachande, lösningsorienterad och handlingskraftig. Du inspirerar och engagerar dina medarbetare i ditt arbete med att driva verksamheten framåt genom ständigt förändringsarbete och utveckling. Dessutom är du målinriktad och strukturerad med god förmåga att prioritera och organisera arbetet på avdelningen.

Du har god samarbetsförmåga och är kommunikativ i både tal och skrift. Då du kommer att ha mycket kontakt med andra myndigheter och aktörer är du serviceinriktad, social och trygg i din framtoning. Du har en förmåga att sätta in den egna verksamheten i ett större sammanhang och vara en god representant för verksamheten både internt och externt.

Det är meriterande om du varit aktiv i komplex verksamhetsutveckling, om du tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation, och om du har erfarenhet av myndighetsutövande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Process

I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Har du frågor kring tjänsten eller processen, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Matilda Rodey på tlf. 0736 84 74 50, eller matilda.rodey@badenochandclark.se. Du ansöker om tjänsten via länken i annonsen där du registrerar din ansökan och bifogar dina ansökningshandlingar. I vår kvalitetssäkrade process kommer du eventuellt att få besvara personlighetstester och en videointervju.
Senaste datum för ansökan är 28/7, och därefter påbörjas urvalsprocessen. Intervjuer beräknas genomföras under vecka 32.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Matilda Rodey

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ

Kontorsadress
Södra Tullgatan 3

Jobbnummer
3582696

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: