Placeringssekreterare Socialtjänst BoU

Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sigtuna

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen har ett brett ansvarsområde där myndighetsutövning och förebyggande insatser ingår, bland annat barn- och ungdomsvård, missbruks- och beroendevård, våld i nära relation och familjerådgivning.

Vi sitter i lokaler nära Märsta pendeltågsstation där merparten av arbetstiden är förlagd.




Publiceringsdatum
2021-11-11

Arbetsuppgifter
Som placeringssekreterare på Sigtuna kommun så får du jobba med en stor bredd av ärenden som gör att du både utmanas och utvecklas. Till stöd i ditt arbete har du här inte bara relevanta och välfungerande verktyg, utan också centrala stödfunktioner som agerar bollplank, avlastar och säkerställer en hög kvalitet och trygghet i ärendehanteringen. Vi har tillit till dig och du har stor frihet i hur du sköter ditt jobb. Det finns ett medmänskligt perspektiv i vår handläggning, där du tillåts att göra det lilla extra. Tillsammans driver vi utvecklingen för att fortsätta vara en kommun i framkant för kommuninvånarnas bästa.

Tjänsten som placeringssekreterare är ny på enheten och ingår i en satsning för att effektivisera ärendeprocesserna samt öka kvalitén i inköpta insatser. Vi söker därför någon som vill vara med och bygga något nytt, samtidigt som vi bevarar det som fungerar.

Som placeringssekreterare arbetar du tillsammans med socialsekreterarna på enheten för att hitta och matcha insatser mot det enskilda barnets behov. Dina närmsta kollegor är uppdelade i två arbetsgrupper. Du kommer vara en viktig del i det kvalitetsutvecklande arbetet tillsammans med processledare, senior socialsekreterare, enhetschef och gruppernas arbetsledare.

Som placeringssekreterare ansvarar du för inköp av externa insatser, både inom ramavtal och vid behov direktupphandlat. Du jobbar enligt rådande lagstiftning och har även ett ansvar för kvalitetssäkring och kontakt med utförare. Ditt arbete är avgörande för att våra barn och ungdomar ska få så bra hjälp som möjligt.

Resor inom hela Sverige ingår i arbetsuppgifterna. Administrativt arbete ingår i arbetsuppgifterna varför god förmåga i skrift är nödvändig.

Det pågår ett arbete för att undersöka hur vi i framtiden kan vara mer flexibla i våra arbetssätt gällande möjligheterna till distansarbete.




Kvalifikationer
Vi ser gärna att du är socionom med erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och ungdom. Du får gärna ha erfarenhet av både inköp enligt ramavtal och direktupphandling enligt Lagen om offentlig upphandling. Erfarenhet av arbete inom den privata vård- och omsorgssektorn kan även vara en tillgång.

Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt är ett krav. Språkkunskaper utöver svenska är en tillgång.

Som medarbetare ser vi att du är lugn och hanterar stress på ett konstruktivt sätt, bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du har ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. I arbetet står du upp för dina egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person.

Du har en förmåga att kombinera mjuka värden med lagkrav och rutiner inom socialt arbete i en byråkratisk organisation. Du arbetar strukturerat enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. I arbetet med andra människor hittar du win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt, även om det gäller tuffa beslut och förhandlingar.



ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Rekryteringen sker fortlöpande under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde januari 2022 eller enligt ök. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C67256".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigtuna kommun (org.nr 212000-0225)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Joakim Ehrenberg
joakim.ehrenberg@sigtuna.se

Jobbnummer
6111142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: