Placeringssamordnare Till Aleris Nåjden I Sundsvall - Aleris Nåjden AB - Administratörsjobb i Sundsvall
Placeringssamordnare Till Aleris Nåjden I Sundsvall
Aleris Nåjden AB / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand
Visa alla jobb hos Aleris Nåjden AB i Sundsvall

Aleris är ett privat vård- och omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa i Sverige, Norge och Danmark. Aleris ägs av Investor, har knappt 11.000 medarbetare fördelat på 450 verksamheter i de tre nordiska länderna.

ALERIS NÅJDEN
Med en kombination av vardagsmiljö i familjehem och kraftfullt professionellt stöd jobbar vi konsekvent mot målet att barnet/den unga ska kunna leva ett självständigt liv och göra egna val.

Våra familjehem är stabila och trygga platser med oftast lång erfarenhet av att vårda, stödja och vägleda barn och unga. Minst en förälder är hemma eller tillgänglig på heltid för att kunna stötta på bästa möjliga sätt.

Familjehemsföräldrarna får professionell förstärkning av våra socionomutbildade och erfarna familjehemskonsulenter som utbildar, handleder, stöttar och finns tillgängliga för familjehemmet.

Aleris Nåjden har kontor och familjehemskonsulenter i större delen av Sverige, från Skåne till Östersund i Norr. Aleris Nåjden erbjuder kraftigt förstärkt familjehemsvård till Sveriges kommuner och ingår i vårdkedja där även Aleris Målet och Aleris Ensamkommande ingår.

PLACERINGSSAMORDNARE TILL ALERIS NÅJDEN I SUNDSVALL
Vi söker nu till vår verksamhet en Placeringssamordnare. Du kommer att tillhöra vårt huvudkontor i Sundsvall där delar av vår kontorspersonal arbetar. Du ansvarar för att ta emot förfrågningar från uppdragsgivare, bedöma vårdtyngd samt tillsammans med konsulent matcha förfrågan till familjehem och klient. Tillsammans med regionchef ansvarar du för prissättning i avtal med uppdragsgivare och familjehem enligt givna ramar i verksamheten.

Att föra löpande dokumentation i vårt verksamhetssystem ingår i tjänsten. Du kommer också att vara delaktig i arbetet med att rekrytera nya familjehem och delta i vårt kvalitetsarbete.

Det är ett arbete med många intressanta arbetsuppgifter och innefattar ett omfattande telefon- och dokumentationsarbete. Du behöver därför vara serviceinriktad och ha en god administrativ förmåga. Vidare behöver du kunna arbeta självständigt och driva de processer du ansvarar för.

Våra korta beslutsvägar ger dig stor möjlighet att påverka ditt arbete. I vår familjehemsverksamhet är långsiktighet och kvalitet ledord. Hos oss står det personliga bemötandet i fokus. Våra värderingar; omtanke, engagemang, professionalism och nytänkande - är ledstjärnan i vår vardag.
Du erbjuds subventionerad friskvård.

DINA ARBETSUPPGIFTER
* Du har ansvar för att ta emot placeringsförfrågningar från uppdragsgivare och på ett effektivt sätt, tillsammans med konsulent matcha dessa mot våra familjehem.

* Ansvarar för att journalföra förfrågningar i vårt dokumentationssystem.

* Ansvarar för att inhämta uppgifter för upprättande av avtal.

* Tillsammans med Familjehemssamordnare ansvara för rekrytering och utredning av nya familjehem.

* Delta i marknadsföringsarbete samt kvalitetsarbete tillsammans med övrig administrativ personal och Regionchefer.

* Delta vid ledningsmöten och ansvarar där för processer runt förfrågningar och vissa kvalitetsfrågor.

DIN BAKGRUND/EGENSKAPER
* Du ska vara utbildad socionom eller annan likvärdig utbildning, gärna med erfarenhet av familjehemsvård från kommunal socialtjänst eller annan psykosocial verksamhet.

* Vi ser det som en fördel om du har utbildning i Nya Kälvestens intervjumetod.

* Du är en erfaren medarbetare som tycker om att arbeta självständigt och du känner dig trygg i att fatta beslut på egen hand.

* Du är en positiv och engagerad person som tar tag i möjligheter och problem.

* Genom ditt engagemang och professionella förhållningssätt samt din kommunikativa förmåga så uppehåller du goda relationer med såväl uppdragsgivare som intresserade familjehem.

* Vi önskar att du är driven i ditt arbete, för att bidra till en god och kvalitativ familjehemsvård där barnets behov står i centrum.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att efterfrågas.


Frågor besvaras av regionchef Susanna Axelstén, telefon 070 247 60 27.
Vi undanber oss kontakt från annons- eller rekryteringsföretag.
Besök gärna vår hemsida www.aleris.se, där du kan läsa mer om oss och våra verksamheter.

Vill du söka tjänsten?
Skicka din ansökan via mail till
susanna.axelsten@aleris.se

Ange i rubriken "Placeringssamordnare till Sundsvall".

Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande


Publiceringsdatum
2018-05-21

Kontakt
Regionchef Susanna Axelstén, telefon 070 247 60 27.
Regionchef Nils Öström, telefon 070-520 17 32.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Företag
Aleris Nåjden AB

Adress
Aleris Nåjden AB
Storgatan 11, 2TR
85230 SUNDSVALL

Jobbnummer
4156543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris Nåjden AB: