Placeringskoordinator
Familjehem i Fokus Sverige AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Familjehem i Fokus Sverige AB i Malmö,
Borås eller i
hela Sverige Familjehem i Fokus är en konsulentstödd familjehemsorganisation som rekryterar, utbildar och stödjer familjehem i Södra Sverige. Vi specialiserar oss på att erbjuda vår service till kommuner som är i behov av att placera barn och ungdomar i familjehem, i åldern 0-18 år som kommer från problematiska förhållanden. Vi har även familjehem som kan ta emot ensamkommande barn och förälder- och barn placeringar. Vår organisation bygger på ett nära samarbete med familjehemmen som vi erbjuder stöd 24 timmar om dygnet, regelbunden handledning och fortlöpande utbildning.
Familjehem i Fokus etablerades 2008 i Malmö och är en del av Core Assets Group som är en internationell organisation som tillhandahåller familjehemsservice till över 3000 barn i Europa, USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland. Familjehem i Fokus har kontor i Malmö och i Borås samt en medarbetare i Växjö. Vi har idag ramavtal med Skåne län, Hallands län samt Borås och ytterligare kommuner i Västra Götaland.
Tjänsten som Placeringskoordinator är ny och kräver både en god administrativ förmåga samt förmåga att bygga nätverk och utveckla positiva affärsrelationer med vår kunder i kommunen. Detta sker genom tät kommuniktion och genom personliga möten. Det innebär även att informera om vår verksamhet och ta emot förfrågningar om placeringar.
Publiceringsdatum2013-02-19Arbetsuppgifterövergripande ansvarsområde:
• För effektiv handläggning av placeringsservicen i Sverige. Säkerställa placeringsresultat utifrån uppgjord affärsplan.
• Säkerställa att vi uppnår uppställda placeringsresultat och ge service till kommunen i linje med affärsplanen.
• Aktivt arbeta för att öka placeringförfrågningarna från kommunerna.
• Utöka möjligheterna för placeringar genom effektiv hantering av våra resurser.
• Lösa kundernas problem - genom en hög servicenivå till kunden.
• Utveckla och upprätthålla goda relationer med FiF;s kunder.
• Att informera om vår verksamhet och ta emot förfrågningar om placeringar
KvalifikationerDu som söker tjänsten ska ha lämplig utbildning:
• Utbildning minimum gymnasiestudier med svenska,engelska och matematik
• Företags -Affärskunskap
Erfarenheter• Minst 2 års erfarenhet av en kundinriktade uppgifter
• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor är meriterande
• Erfarenhet av att arbeta i en försäljning- / marknadsföring- / affärsutveckling roll
• Förmåga att sammanställa tydliga, korrekt och koncisa rapporter
• Erfarenhet av att analysera data och göra rekommendera åtgärder
Personliga kvalifikationer
• God förmåga att kommunicera med människor på alla nivåer
• Uppvisa en positiv attityd
• God förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift
• God förmåga att planera och organisera ditt arbete
• God förmåga att arbeta självständigt och att samarbeta med andra som en del i ett team
• God förmåga att motivera dig själv och andra
• Tillförlitlighet, flexibilitet och pålitlighet
• God förmåga att arbeta självständigt och fatta lämpliga beslut
• Förmåga att arbeta tillsammans med placerande myndigheter dvs kommunen
• Förmåga att bibehålla konfidentiella uppgifter
• Förmåga att arbeta under press och hantera förändrade prioriteringar.
Övrig information• Möjlighet att arbeta flexibla arbetstider vid behov.
Du kan arbeta självständigt och ta beslut, har god administrativ och pedagogiskförmåga samt har förmåga att samarbeta med familjehemmen och kommunens personal. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
För denna tjänst behöver du ha körkort och tillgång till egen bil.
KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning med provanställning 6 månader.
TillträdeSnarast.
ErsättningFast lön
Lön Månadslön. Individuell lönesättning tillämpas. Ersättning för obekväm arbetstid ingår i grundlönen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-15
CV och personligt brev bifogas ansökan.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
malin.sjostrom@familjehemifokus.seKontaktMalin Sjöström, 040-23 17 30
malin.sjostrom@familjehemifokus.seFöretagFamiljehem i Fokus Sverige AB
AdressFamiljehem i Fokus Sverige AB
Helmfeltsgatan 2
21148 MALMÖ
KontorsadressHelmfeltsgatan 2
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 040-231730
Faxnummer: 040-231707
Jobbnummer 1472068
Observera att sista ansökningsdag har passerat.