Personskadereglerare till långsiktig tjänst hos If!
Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige If fortsätter att expandera och söker nu dig som vill arbeta som personskadereglerare inom sjuk - och olycksfallskador på deras nybyggnad Flagship i Mölndal. Du får i grupp ta stort ansvar över att utreda, utvärdera och koordinera kundärenden såväl internt som externt. Du blir en del av ett engagerat team med ambitiösa kollegor och närvarande chefer där din viktigaste uppgift är att hjälpa dina kunder.
Publiceringsdatum2018-02-02Om tjänstenIf erbjuder försäkringar och service av allra högsta kvalitet till sina 3,6 miljoner kunder i hela Norden. If är en modern och mångsidig arbetsplats som erbjuder ett stort utbud av interna tjänster och karriärmöjligheter. Hos detta företag finns det goda möjligheter för varje medarbetare att forma sin egen karriär. Medarbetares kompetens och engagemang hör till If:s absoluta styrkor!
Som personskadereglerare utreder du personskador för våra sjuk- och olycksfallsprodukter, gruppförsäkringar samt livskador för If Livbolag. Arbetsgruppen består idag ca 50 medarbetare uppdelade i tre team som finns i helt nya fina lokaler vid Södra Porten, Mölndal.
Arbetsgruppen ansvarar gemensamt för skador i mindre grupper om 3-4 personer. Det ställer krav på att trivas med en vardag som innebär nära samarbeten med kollegor. Rollen kräver att du kan arbeta självständigt och fatta beslut eftersom arbetet går ut på att utreda och bedöma If:s kunders rätt till ersättning utifrån den försäkring kunden har. Du har daglig kontakt med våra kunder, medicinska rådgivare samt andra avdelningar inom If via telefon och mejl.
Om dig
• Du har god social kompetens, trivs i en social atmosfär och bemöter olika typer av kunder på ett trevligt och engagerat sätt.
• Du är lyhörd, nyfiken och duktig på att identifiera fakta och förlopp i en historia.
• Du har förmågan att uttrycka dig enkelt och tydligt i både tal och skrift.
• Du kan arbeta självständigt och ta egna beslut.
• Du har ett lösningsorienterat tänk och vill utveckla både dig själv som individ samt effektivisera ditt sätt att arbeta.
• Du är van att prioritera och arbeta strukturerat
Arbetslivsbakgrund
Vi tror att du har en arbetslivserfarenhet inom administration och erfarenhet av att möta människor och/eller erfarenhet inom sjukvård. Erfarenhet av handläggning är meriterande men inget krav.
Vi ställer stor vikt vid personliga egenskaper.
Om ansökan
If erbjuder en tillsvidareanställning med 6 månader prövotid. Rekryteringen kommer att hanteras av Adecco men du kommer anställas direkt hos If.
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Petersson 031-7207210.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Petersson 0317207210
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3943375
Observera att sista ansökningsdag har passerat.