Personligt ombud

Borås Stad / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Personligt ombud

till Arbetslivsförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2018-10-10.
(Ref nr 27:2018:25)

Personliga ombud arbetar för att personer som har en långvarig och omfattande psykisk funktionsnedsättning, och är i behov av stöd från flera myndigheter, ska få det stöd och insatser de är berättigade till.

Personliga ombud är organiserade inom Arbetslivsförvaltningen och arbetar på direkt uppdrag (utan biståndsbedömning) av den enskilde klienten. Förutom rent klientarbete arbetar vi även med att uppmärksamma systemfel/brister hos myndigheter, och med att sprida information om ombudsverksamheten och psykisk funktionsnedsättning.

I Borås har vi sju ombud som har sina kontor på Flamenska gården vid Södra Torget. Vi söker nu ytterligare ett vikarierande ombud.

Anställningsvillkor: Tjänsten är ett vikariat på heltid under ordinarie innehavares tjänstledighet, dock längst t.o.m. 2020-06-30. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter:
• På uppdrag av, och tillsammans med den enskilde klienten, identifiera personens behov av vård, stöd och service
• Tillsammans med klienten möta och se till att olika myndigheters insatser planeras, samordnas och genomförs
• Bistå klienten i kontakter med olika myndigheter och andra aktörer
• Se till att klientens lagliga rättigheter blir tillgodosedda vad gäller vård, stöd och service utifrån klientens egna önskemål
• Arbeta för en bättre livskvalitet för personer med psykisk funktionsnedsättning, genom information till målgruppen och samhället
• Tillsammans i arbetsgruppen arbeta för att uppmärksamma brister i välfärdssystemet som drabbar målgruppen

Arbetet är i första hand förlagt till dagtid, måndag till fredag, men arbete på andra tider kan förekomma beroende på klientens behov. Du arbetar mycket självständigt och möter klienterna såväl i hemmet, på kontoret och ute hos myndigheter.

Kvalifikationer: Du ska ha flerårig arbetslivserfarenhet från att möta och arbeta med personer som har en psykisk funktionsnedsättning samt en akademisk examen, lämpligtvis socionom, arbetsterapeut, beteendevetare, sjuksköterska eller liknande. Du behöver ha en god kännedom om olika myndigheters uppdrag och service.

Ditt bemötande är mycket viktigt då du möter utsatta människor i en svår livssituation, ofta i behov av omfattande stödinsatser. Du måste ha empati men också integritet, flexibilitet, uthållighet och mycket god samarbetsförmåga. Ditt arbetssätt är strukturerat och målmedvetet. Du behöver vara trygg i dig själv och van att arbeta självständigt. Körkort för bil är ett krav.

Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringstiden, så skicka in din ansökan redan idag!

Upplysningar lämnas av kvalitets- och utvecklingschef Christian Fast, tfn 033-35 54 28 eller något av de personliga ombuden som nås via Borås Stads växel liksom fackliga företrädare, tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast 2018-10-10.

Varaktighet, arbetstid
Vikariat Tillträde enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-09-26

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-10
Ange följande referens när du ansöker: 27:2018:25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Arbetslivsförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Jobbnummer
4369249

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: