Personliga handläggare sjukförsäkring
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Torsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Torsby,
Sunne,
Hagfors,
Munkfors,
Arvika eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Torsby,
Sunne,
Hagfors,
Arvika,
Karlstad eller i
hela Sverige Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
2 Personliga handläggare sjukförsäkring
Placering Lokalt Försäkringscenter Arvika och/eller Torsby
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra kvalificerade utredningar och besluta om rätt till ersättning samt att samordna insatser för återgång till arbete. Du har det övergripande ansvaret för kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-04-20KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen (minst 120p/180hp), gärna med samhälls-eller beteendevetenskaplig inriktning; eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är initiativtagande och serviceinriktad;
• har gott omdöme och god analytisk förmåga;
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner;
• är stabil som person;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter;
• har körkort för personbil. Det är önskvärt med tillgång till egen bil.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kunskap om socialförsäkringen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tills vidare, heltid, med tillträde augusti 2012. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Dagliga resor i tjänsten förekommer.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef områdeschef Marie-Helen Lindström tfn 010-112 62 23. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Henrik Eyton tfn 010-119 51 95. Fackliga kontaktpersoner är för ST, Jeanette Magnusson, tfn 010-112 60 20, för SACO, Marie Niljung, tfn 010-112 60 23 och för SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 026340-2012 senast den 6 maj 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-06
Ange följande referens när du ansöker: 026340-2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagFÖRSÄKRINGSKASSAN
AdressFÖRSÄKRINGSKASSAN
10351 STOCKHOLM
KontorsadressADOLF FREDRIKS KYRKOGATA 8
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7869000
Jobbnummer 1220323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.