Personliga handläggare sjukförsäkring

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Arvika, Sunne, Torsby, Karlstad, Säffle eller i hela Sverige

Referens: xx

Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.

Försäkringskassan söker

2 Personliga handläggare sjukförsäkring

Placering Lokalt Försäkringscenter Arvika och/eller Torsby

Arbetsuppgifter och ansvar

Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra kvalificerade utredningar och besluta om rätt till ersättning samt att samordna insatser för återgång till arbete. Du har det övergripande ansvaret för kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2012-04-20

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har akademisk examen (minst 120p/180hp), gärna med samhälls-eller beteendevetenskaplig inriktning; eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är initiativtagande och serviceinriktad;
• har gott omdöme och god analytisk förmåga;
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner;
• är stabil som person;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter;
• har körkort för personbil. Det är önskvärt med tillgång till egen bil. 

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kunskap om socialförsäkringen. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrig information
Anställningarna är tills vidare, heltid, med tillträde augusti 2012. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Dagliga resor i tjänsten förekommer.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef områdeschef Marie-Helen Lindström tfn 010-112 62 23. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Henrik Eyton tfn 010-119 51 95. Fackliga kontaktpersoner för ST, Jeanette Magnusson, tfn 010-112 60 20, för SACO, Marie Niljung, tfn 010-112 60 23 och för SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 026340-2012 senast den 6 maj 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan. 

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1220045

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: