Personliga handläggare inom assistansersättning i fler orter - Försäkringskassan - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping
Personliga handläggare inom assistansersättning i fler orter
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Jönköping

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.

Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du möter personer som på grund av sjukdom eller funktionsnedsättning kan behöva hjälp att klara sina grundläggande behov. I ditt arbete bedömer du om individen har rätt till ersättning för personlig assistans genom att göra kvalificerade utredningar. I dessa ingår även uträkningar av antalet assistanstimmar. Du träffar personen i personliga möten, oftast via hembesök. Du ansvarar för kontakter och samarbeten med andra som individen kan behöva stöd av till exempel kommunen, personliga ombud samt hälso- och sjukvården.

Du kan läsa mer om assistansersättning på vår webbplats.

Som personlig handläggare inom assistansersättning kan det även bli aktuellt att parallellt jobba med någon av våra förmåner handikappersättning eller vårdbidrag.

Vi söker dig som

* har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
* är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kund och samverkanspartners
* samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
* agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
* har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
* kan förstå och analysera komplexa frågor
* har god kommunikativ förmåga
* har datorvana
* har körkort för personbil

Det är meriterande om du

* har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
* har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
* har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar
* Har erfarenhet av arbete inom LSS

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2017-08-18

Övrig information
Antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontakt
Chef: Marita Thalin, tel. 010-118 44 77 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Amelia Lesniewicz, tel. 010-118 68 53 (för frågor om rekryteringsprocessen) Fackförbundet ST: Per-Olof Ståhl, tel. 010-118 38 52 Saco-S: Veronica Johansson, tel. 010-119 20 99 Seko: fseko@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 1 september 2017. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
3650317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: