Personliga handläggare Funktionshinder
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Karlstad,
Kristinehamn,
Säffle,
Nacka,
Sunne eller i
hela Sverige Referens: xx
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Personliga handläggare Funktionshinder
Placering Lokalt Försäkringscenter Karlstad
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett ärende oberoende ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att handlägga och utreda rätten till ersättning i enhetlighet med lagar och förordningar. Du kommer att arbeta med att handlägga olika former av funktionshinderförmåner. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. funktionshindrade och föräldrar till sjuka/funktionshindrade barn, liksom informationsträffar med handikapporganisationer och andra partners som berörs av funktionshinderförmåner. Vidare ingår det att samordna insatser i samverkan med vårdgivare och andra aktörer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-11-06KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen (minst 120p/180hp) (vid omplacering är detta inte ett krav)
• är initiativtagande och serviceinriktad
• har gott omdöme och god analytisk förmåga
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner
• är stabil som person
• uttrycker dig väl i tal och skrift
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag
• kunskap om socialförsäkringen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationEn anställning är tills vidare och en anställning är tidsbegränsad, längst t.o.m. 2013-07-31, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma.
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta enhetschef Mirela Memic Sandtsröm tel 010-112 62 26. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Iréne Segerfeldt tel 010-119 66 15. Fackliga kontaktpersoner är för ST Bengt Skogberg tel 010-112 68 65, SACO Malin Björnsson tel 010-112 68 15 eller SEKO Ebrima Dibba tel 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 061492-2012 senast den 20 november 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1384505
Observera att sista ansökningsdag har passerat.