Personlig handläggare till Trollhättan
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Trollhättan,
Uddevalla,
Ale,
Stenungsund,
Kungälv eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid.
Vi söker nu personliga handläggare till områdena aktivitetsersättning, assistansersättning, handikappersättning, sjukersättning och vårdbidrag. Mer information om vad det innebär att arbeta inom de olika inriktningarna hittar du i vår annons på Försäkringskassans hemsida under jobba hos oss/lediga jobb.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil.
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt: Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör en ekonomisk personkontroll innan anställning.
Kontaktpersoner Enhetschef Susanne Elvind 010- 119 63 04 (Aktivitetsersättning), Anna Börjesson, 010- (Assistansersättning, Handikappersättning, Vårdbidrag). HR-specialist Liza Andersson, 010-111 44 95 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Lena Olofsson, 010-1125875, Saco-S: Mikael Ryberg 010-1197769, Seko: del Barba Irre, 010-115 30 87.
Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 15 januari 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
[i]
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-12-15ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3857811
Observera att sista ansökningsdag har passerat.