Personlig Handläggare Sjukförsäkring placering LFC Södertörn (Ha

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 064741-2010
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Personlig Handläggare Sjukförsäkring
placering  LFC Södertörn (Handen)

Publiceringsdatum
2010-08-18

Dina arbetsuppgifter
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende, oberoende av ersättningsform. Du ansvarar för att en effektiv plan för återgång i arbete tas fram vilket innebär att du utreder ärendet, samordnar insatser samt beslutar om ersättning. Arbetet sker i nära samarbete med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer samt att informera och vägleda kunden rätt inom och utanför FK. Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall.
Kompetensprofil
Vi söker dig som:
• har högskoleexamen, gärna med samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• är initiativtagande och har en förmåga att självständigt driva ditt arbete
• har förmågan att bemöta den försäkrade på ett professionellt och respektfullt sätt
• är serviceinriktad
• är en stabil person som skapar förtroende i kontakter med försäkrade och övriga samarbetspartners
• har en mycket god förmåga att samordna olika aktörer
• har en god omvärldskunskap
Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbete inom Försäkringskassan eller annan myndighet.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, på heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Peter Westerholm 010-11 646 65 eller Enhetschef Yvonne Hasselbo 010-116 35 05.
Vid frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Eva Giby 010-11 691 19.
Fackliga kontaktpersoner är ST Birgitta Norberg telefon 010-11 636 35, SACO Anna Lundqvist telefon 010-11 636 14 och SEKO Ebbrima Dibba telefon 010-11 691 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 064741-2010 senast den 5 september 2010. Välj det kontor som du i första hand är intresserad av. Även andra kontor kan bli aktuella. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
712768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: