Personlig handläggare sjukförsäkring

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Göteborg eller i hela Sverige

Referens: 014074-2012

Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.

Personlig handläggare sjukförsäkring

Placering Lokalt Försäkringscenter Varberg

2 tillsvidare och ett antal visstid

Arbetsuppgifter och ansvar

Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra kvalificerade utredningar och besluta om rätt till ersättning samt att samordna insatser för återgång till arbete. Du har det övergripande ansvaret för kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2012-02-29

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har akademisk examen (minst 120p/180hp), gärna med samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning, eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga;
• är initiativtagande och serviceinriktad;
• har gott omdöme och god analytisk förmåga;
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner;
• är stabil som person;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter;
• har körkort för personbil. 

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kunskap om socialförsäkringen. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Övrig information
Anställningarna är tillsvidare och visstid, t o m 31/12 2012, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Birgitta Andersson tfn 010-119 26 04. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Rasmus Lundin tfn 010-119 51 25. Fackliga kontaktpersoner är ST, Marie-Louise Andersson tfn 010-118 06 54, SACO, Ingmarie Johansson tfn 010-119 26 37 eller SEKO, Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 014074-2012 senast den 18 mars  2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1172253

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: