Personlig handläggare Sjukförsäkring

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Örnsköldsvik, Kramfors, Sollefteå, Umeå, Sundsvall eller i hela Sverige

Referens: 067489-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Personlig handläggare sjukförsäkring
Placering Lokalt Försäkringscenter Örnsköldsvik
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra kvalificerade utredningar och besluta om rätt till ersättning samt att samordna insatser för återgång till arbete. Du har det övergripande ansvaret för kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2011-10-26

Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har akademisk examen, gärna med samhälls-eller beteendevetenskaplig inriktning;
• är initiativtagande och serviceinriktad;
• har gott omdöme och god analytisk förmåga;
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner;
• är stabil som person;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter;
• har körkort för personbil.Det är meriterande om du har
• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete, gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kunskap om socialförsäkringen.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen är tills vidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Camilla Eriksson tfn 010-111 68 07. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Stig Lindblom, 010-116 79 63. Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK, Gunnar Berglund tfn 010-111 89 04, för SACO-S FK, Kerstin Johannesson tfn 010-111 68 14 och för SEKO, Ebrima Dibba, 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 067489-2011 senast den 18 november 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1064167

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: