Personlig handläggare Sjukförsäkring

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Arvika
2011-03-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare Sjukförsäkring" (publicerad 2011-11-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Arvika, Sunne, Torsby, Karlstad, Säffle eller i hela Sverige

Referens: 000
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
2 st Personliga handläggare sjukförsäkring
Placering Lokalt försäkringscenter i Arvika och Torsby
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att utreda, besluta om rätt till ersättning, samt samordna insatser för återgång till arbete. Du har kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2011-03-12

Kvalifikationer
Du som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter och/eller liknande arbete, särskilt inom myndighet.
Du som söker är initiativtagande och serviceinriktad. Du är en stabil person som skapar förtroende i kontakter med försäkrade och andra samarbetspartners. Med hjälp av såväl gott omdöme som analytisk förmåga driver du självständigt ditt arbete. Eftersom ditt arbete till stor del handlar om att samordna närliggande aktörers insatser tror vi att du har god omvärldskunskap.

Övrig information
Anställningarna är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Marie-Helen Lindström 010-112 62 23. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Naremark tfn 010-119 51 94. Fackliga kontaktpersoner är för ST Bertil Alvum tfn 010-112 60 01, för SACO Marie Niljung, tfn 010-112 60 23 och för SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 017601-2011 senast den 25 mars 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
874498

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: