Personlig handläggare sjukförsäkring, 2 st till LFC Arvika
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Arvika,
Eda,
Sunne,
Årjäng,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Arvika,
Sunne,
Torsby,
Karlstad,
Säffle eller i
hela Sverige Referens: 057392-2009
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i våra kundcenter. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Personlig handläggare sjukförsäkring, 2 st
Placering Lokalt försäkringscenter Arvika
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att utreda, besluta om rätt till ersättning, samt samordna insatser för återgång till arbete. Du har kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2009-06-17KvalifikationerDu som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter och/ eller liknande arbete, särskilt inom myndighet.
Du som söker är initiativtagande och serviceinriktad. Du är en stabil person som skapar förtroende i kontakter med försäkrade och andra samarbetspartners. Med hjälp av såväl gott omdöme som analytisk förmåga driver du självständigt ditt arbete. Eftersom ditt arbete till stor del handlar om att samordna närliggande aktörers insatser tror vi att du har god omvärldskunskap.
Körkort för personbil krävs eftersom arbetet innebär vissa resor.
Övrig informationAnställningarna är tidsbegränsade, längst t.o.m. 31 december 2009, resp. 28 februari 2010, heltid,
med tillträde omgående.
Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta områdeschef Marie-Helén Lindström,
010-112 62 23 eller 070-349 35 56. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att
kontakta HR-specialist Ingegärd de Maré, 010-119 57 39. Fackliga kontaktpersoner är för ST,
Bertil Alvum, 010-112 60 01 och för SACO, Per-Martin Tykesson, 010-112 60 35.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 057392-2009 senast
den 30 juni 2009. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa
tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 469204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.