Personlig handläggare sjukförsäkring
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Eskilstuna
2014-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare sjukförsäkring" (publicerad 2015-04-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar,
Köping eller i
hela Sverige Vi söker Personlig handläggare till Avdelningen för sjukförsäkring med placering i Eskilstuna
Avdelningen för Sjukförsäkring genomgår en förändring som kommer att resultera i att vi kommer att arbeta i tre kundflöden utifrån våra kunders olika behov. I våra kundflöden arbetar Försäkringsutredare och Personliga handläggare. Kontakten med våra kunder kan ske via personliga möten, telefon och skriftligen. Det finns olika kundbehov i kundflödena, som kräver skiftande arbetssätt och kompetens. Läs gärna mer på vår hemsida:
http://www.forsakringskassan.se/omfk/samverkan_och_projekt/en_enklare_sjukforsakringsprocessVi söker just nu också Försäkringsutredare sjukförsäkring till Eskilstuna. Se separat annons.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och beslutar eller lämnar förslag till beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du ger förutsättningar för kunder och samarbetspartners att medverka aktivt i processen. Du medverkar till att kunden, om möjligt, ska kunna klara sig själv och sin försörjning.
Just nu söker vi personliga handläggare inom inriktningen sjukpenning.
Sjukpenning Som personlig handläggare med inriktning sjukpenning möter du kunder som bedömts kunna återgå i arbete/sysselsättning utan eller med små insatser från Försäkringskassan.
I arbetet möter du kunder som på grund av sjukdom eller skada har nedsatt arbetsförmåga. Du möter kunderna i telefon och/eller skriftligen. Du gör en utredning och bedömning av kundens rätt till sjukpenning samt beslutar om denna. Du utreder och beslutar vid behov även om kundens sjukpenninggrundande inkomst. Genom att aktivt stödja kunden och snabbt komma till beslut om rätt till ersättning ger du kunden försutsättning att återgå till egen försörjning. Du arbetar i team med kolleger. Utanför Försäkringskassan samarbetar du också med bland annat med hälso- och sjukvården, arbetsgivare och Arbetsförmedlingen.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt i team och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål som skapar goda kundvärden
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt tillvägagångssätt med en mycket god prioriterings- och planeringsförmåga
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att arbeta i olika datasystem
Det är meriterande om du:
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor
• har goda kunskaper i den arbetsrättsliga lagstiftningen samt arbetsmiljölagen
• har goda referenser från att samarbeta i ett team eller grupp
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2014-12-05Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. Vi vill be dig att bevaka din e-post efter sista ansökningsdag.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Enhetschef Elinor Wigander 010-114 19 82. HR-specialister (för frågor om rekryteringsprocessen): Catarina Tunberg tfn 010-116 28 02 ST: Marie Åkerlind tfn 010-114 20 34, SACO: Sandra Odh tfn 010-113 41 71, Seko: Camilla Ersson tfn 010-113 91 99.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan märkt med diarienummer 057216-2014 senast den 19 december 2014. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2092712
Observera att sista ansökningsdag har passerat.