Personlig handläggare inom sjukpenning i Örebro och Karlskoga
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Karlskoga,
Nacka,
Kristinehamn,
Hallsberg,
Örebro eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare gör du de sjukskrivna och samarbetspartners delaktiga i processen för återgång i arbete och bidrar med trygghet i samarbetet. Du tillämpar lagstiftningen på ett korrekt sätt, så att besluten om sjukpenning blir rättssäkra.
I ditt arbete ansvarar du för att handlägga ansökningar om sjukpenning på grund av nedsatt arbetsförmåga. De sökande har bedömts kunna återgå i arbete utan, eller med små, insatser från Försäkringskassan. Du gör utredningar och analyser av underlag, framför allt läkarintyg. Dina arbetsuppgifter är i huvudsak administrativa och innehåller uträkningar av inkomster samt utbetalningar. Du har ofta kontakt med de sjukskrivna, arbetsgivare och sjukvården via telefon, brev eller e-post. I arbetet ingår även att förklara beslut för de personer som inte får den ersättning som de ansökt om. Att löpande dokumentera vad som händer i alla ärenden är en viktig del av arbetet.
Som personlig handläggare kommer du att ingå i ett team som ansvarar för planering och fördelning av arbetet. Ni arbetar aktivt med att utveckla era kunskaper och dela med er av era erfarenheter.
Som nyanställd får du en introduktionsutbildning och stöd av handledare under den första tiden.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos enskilda och samverkanspartners
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• är handlingskraftig
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har god förmåga att, via telefon och skriftligen, professionellt bemöta människor i svåra livssituationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2019-05-13Övrig information Ett antal tjänster som Personlig handläggare med inriktning sjukpenning. Tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet.
Kontakt Chef: Melul Sevim 010-112 73 50 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Linn Landin, 010-112 49 60 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Gustaf Guhrén 010-113 11 35, Saco-S: Ulrika Oppmark 010-119 28 62, Seko: Eliza Grundström som kontaktperson tel. 010 -115 34 02.
Så ansöker du Välkommen med din ansökan senast den 26 maj 2019 Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 4784739
Observera att sista ansökningsdag har passerat.