Personlig handläggare inom handikappersättning och vårdbidrag i
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid.
När du arbetar med handikappersättning har du kontakt med personer som har en sjukdom eller funktionsnedsättning som gör att de behöver hjälp och/eller merkostnader. I arbetet bedömer du individens behov av hjälp genom att göra kvalificerade utredningar. När du arbetar med vårdbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. Kontakten sker via telefon eller skriftligen. Du inhämtar information och samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen. I arbetet bedömer du det eventuella vårdbehov och merkostnader som föräldern har genom att göra kvalificerade utredningar.
Besök gärna vår webbplats för mer information om handikappersättning och vårdbidrag.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt och stödjer försäkrade och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-11-10Övrig information1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Chef: Rickard Engman 010-118 34 30 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Jenny Nilsson 010-111 43 60 (för frågor om rekryteringsprocessen ledig 31 okt-9 nov). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Simon Wike 010-117 31 58. Saco-S: Anneli Edvinsson 010-111 67 06. Seko: Irre del Barba 010 115 30 87
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 19 november 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Stockholm
10351 Stockholm
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 3795402
Observera att sista ansökningsdag har passerat.