Personlig handläggare inom assistansersättning i Helsingborg
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Helsingborg
2017-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare inom assistansersättning i Helsingborg" (publicerad 2019-04-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Helsingborg,
Landskrona,
Ängelholm,
Klippan,
Eslöv eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt. Nu utökar vi vårt team i Helsingborg med ytterligare en personlig handläggare.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du statstjänsteman med uppdraget att utreda så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du möter personer som på grund av sjukdom eller funktionsnedsättning kan behöva hjälp att klara sina grundläggande behov. I ditt arbete bedömer du om individen har rätt till ersättning för personlig assistans genom att göra kvalificerade utredningar. I dessa ingår även uträkningar av antalet assistanstimmar. Du träffar personen i personliga möten, oftast via hembesök. Du ansvarar för kontakter och samarbeten med andra som individen kan behöva stöd av till exempel kommunen, personliga ombud samt hälso- och sjukvården.
Du kan läsa mer om assistansersättning på vår webbplats.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan bedömas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil.
Det är meriterande om du
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-10-11Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef (för frågor om tjänsten): Cecilia Andersson, tel 010-118 09 28. HR-specialist (för frågor om rekryteringsprocessen): Karolina Lind, tel 010-119 75 60. Fackförbundet ST: Tommy Hedlund, tel 010-118 08 45, Saco-S: Veronica Johansson, tel 010-119 20 99, Seko:
fseko@forsakringskassan.se.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 25 oktober 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3745129
Observera att sista ansökningsdag har passerat.