Personlig handläggare inom aktivitetsersättning söks i Kristians
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Kristianstad,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Olofström,
Karlshamn eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter enskilda som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Individer har olika behov av stöd och arbetet kräver därför skiftande kompetens och arbetssätt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. I ditt arbete bedömer du om individen har rätt till aktivitetsersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Du identifierar också individens behov av insatser för att aktivt planera och samordna rehabilitering tillsammans med individen. Du ansvarar för kontakter och samarbeten med andra som individen kan behöva stöd av till exempel Arbetsförmedlingen, hälso- och sjukvården samt eventuellt föräldrar och skolan. Du träffar individen via digitala kanaler och i personliga möten.
Du kan läsa mer om aktivitetsersättning på vår webbplats.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil.
Det är meriterande om du
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-05-24Övrig informationTvå tjänster, heltid med tillträde enligt överenskommelse. En tillsvidare och en tidsbegränsad till och med 31 aug 2018, med eventuell möjlighet till förlängning. Försäkringskassan gör en ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Meeri Tikkanen, tel 010-118 05 77 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Karolina Lind, 010-119 75 60 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Johanna Ryderling, tel 010-119 76 22, Saco-S: Veronica Johansson tel 010-119 20 99, Seko:
fseko@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 6 juni 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm
KontorsadressFörsäkringskassan
Jobbnummer 3519888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.