Personlig handläggare inom aktivitetsersättning i Borlänge
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borlänge
2017-03-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare inom aktivitetsersättning i Borlänge" (publicerad 2019-01-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Borlänge,
Falun,
Norberg,
Fagersta,
Ovanåker eller i
hela Sverige Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Personlig handläggare inom aktivitetsersättning i Borlänge
Inom avdelningen för funktionsnedsättning och varaktigt nedsatt arbetsförmåga arbetar cirka 2 000 personer på 57 platser i landet. Vi möter kunder som lever med en funktionsnedsättning eller är förälder till ett barn med funktionsnedsättning, men även personer som på grund av sjukdom inte kan utföra arbete. Våra kunder är i olika situationer i livet och har olika behov av stöd. Vi vill bidra till att göra deras vardag enklare och tryggare.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du statstjänsteman med uppdraget att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. I ditt arbete bedömer du om kunden har rätt till aktivitetsersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Du identifierar också kundens behov av insatser för att aktivt planera och samordna rehabilitering tillsammans med kunden. Du ansvarar för kontakter och samarbeten med andra som kunden kan behöva stöd av till exempel Arbetsförmedlingen, hälso- och sjukvården samt eventuellt föräldrar och skolan. Du träffar kunderna via digitala kanaler och i personliga möten.
För mer information om aktivitetsersättning besök gärna vår hemsida.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-03-14Övrig information2 tjänster, tillsvidare heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör en ekonomisk personkontroll innan anställning.
KontaktChef: Pernilla Boberg Frank (för frågor om tjänsten). HR-specialist Karin Karlsson, 010-116 90 37 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Lena Olofsson, 010-112 58 75 och för SACO: Mikael Ryberg, 010-119 77 69.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 28 mars 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Jobbnummer 3373916
Observera att sista ansökningsdag har passerat.