Personlig handläggare i Borlänge
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Borlänge,
Falun,
Norberg,
Fagersta,
Ovanåker eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid.
När du arbetar med assistansersättning möter du personer som på grund av sjukdom eller funktionsnedsättning kan behöva hjälp att klara sina grundläggande behov. När du arbetar med vårdbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. När du arbetar med handikappersättning har du kontakt med individer som har en sjukdom eller funktionsnedsättning som gör att de behöver hjälp och/eller har merkostnader.
I ditt arbete bedömer du om individen har rätt till ersättning eller behöver hjälp genom att göra kvalificerade utredningar. I dessa utredningar ingår även beräkningar och administration. Du träffar personen i personliga möten via hembesök eller via telefon och skriftligen. Du inhämtar information och samarbetar med andra som personen kan behöva stöd av till exempel kommunen, personliga ombud samt hälso- och sjukvården.
Besök gärna vår webbplats för mer information om assistansersättning, handikappersättning och vårdbidrag.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt och stödjer försäkrade och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-07-30Övrig information1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
Om du har frågor, kontakta
Chef: Christina Sturesson, tel. 010 119 92 38 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Caroline Söderberg, tel. 010 118 80 12 eller Jenny Nilsson tel. 010 111 43 60 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Morgan Andersson 010-117 32 28 Saco-S: Mikael Ryberg 010-119 77 69 Seko: Irre del Barba 010- 115 30 87
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 16 augusti 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Stockholm
10351 Stockholm
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 4267084
Observera att sista ansökningsdag har passerat.