Personlig handläggare handikappförmåner
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Halmstad,
Falkenberg,
Ängelholm,
Markaryd,
Varberg eller i
hela Sverige Referens: 075572-2010
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Personlig handläggare handikappförmåner
Placering Lokalt försäkringscenter Halmstad
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett ärende oberoende ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att handlägga och utreda rätten till ersättning i enhetlighet med lagar och förordningar. Du kommer att arbeta med att handlägga olika former av handikappförmåner. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. funktionshindrade och föräldrar till sjuka/funktionshindrade barn, liksom informationsträffar med handikapporganisationer och andra partners som berörs av handikappsförmåner. Vidare ingår det att samordna insatser i samverkan med vårdgivare och andra aktörer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2010-10-01KvalifikationerDu som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom handikappområdet och / eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, särskilt inom myndighet.
Du som söker är initiativtagande och serviceinriktad. Du är en stabil person som skapar förtroende i kontakter med försäkrade och andra samarbetspartners. Med hjälp av såväl gott omdöme som analytisk förmåga driver du självständigt ditt arbete. Eftersom ditt arbete till stor del handlar om att samordna närliggande aktörers insatser tror vi att du har god omvärldskunskap.
Då det i tjänsten förekommer hembesök i orter där det saknas allmänna kommunikationsmedel är körkort ett krav.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, på heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Dusan Vucenovic 010-118 07 22. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Naremark 010-119 51 94. Fackliga kontaktpersoner är för ST Marie-Louise Andersson 010-118 06 54, för SACO Jessica Leksell 010-118 06 80, och för SEKO Ebrima Dibba 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 075572-2010 senast den 17 oktober 2010. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 745105
Observera att sista ansökningsdag har passerat.