Personlig handläggare handikappers-vårdbidrag i Gävle och Sundsv

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle, Sandviken, Ovanåker, Söderhamn, Falun eller i hela Sverige

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid.

När du arbetar med handikappersättning har du kontakt med personer som har en sjukdom eller funktionsnedsättning som gör att de behöver hjälp och/eller merkostnader. När du arbetar med vårdbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. I ditt arbete bedömer du det eventuella vårdbehov och om individen har rätt till ersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Kontakten sker via telefon eller skriftligen. Du inhämtar information och samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen.

Besök gärna vår webbplats för mer information om handikappersättning och vårdbidrag.

Vi söker dig som

• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt och stödjer försäkrade och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana

Det är meriterande om du

• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2018-09-03

Övrig information
Två tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.

Om du har frågor, kontakta

Chef: Rikard Engman (för frågor om tjänsten). HR-specialist Bengt-Åke Andersson, 010-111 47 98 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Maria Isberg, 010-111 44 09, Saco-S: Nils Fridell, tel 010-111 25 59, Seko: Irre del Barba, tel 010-115 30 87.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 17 september 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
Stockholm

Jobbnummer
4326320

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: