Personlig handläggare handikappers, vårdbidrag, aktivitetsers i
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Göteborg eller i
hela Sverige Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid.
När du arbetar med handikappersättning har du kontakt med personer som har en sjukdom eller funktionsnedsättning som gör att de behöver hjälp och/eller har merkostnader.
När du arbetar med vårdbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning.
När du arbetar med Aktivitetsersättning har du kontakt med unga vuxna som inte fyllt 30 år som på grund av sjukdom, skada eller funktionsnedsättning under minst 1 år inte kan förvärvsarbeta.
I ditt arbete bedömer du det eventuella vårdbehov och om individen har rätt till ersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Kontakten sker via telefon eller skriftligen. Du inhämtar information och samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen.
Besök gärna vår webbplats för mer information om handikappersättning, vårdbidrag och aktivitetsersättning.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt och stödjer försäkrade och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil.
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-08-27Övrig informationEtt antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Chef: Terese Störby, tel. 010-111 29 35 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Linda Ekman, tel. 010-111 33 00 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Susanne Pehrson, tel. 010 119 26 65 Saco-S: Mattias Lindgren, tel. 010 119 56 41 Seko:
fseko@forsakringskassan.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 10 september 2018. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Stockholm
10351 Stockholm
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 4310981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.