Personlig handläggare Funktionshinder

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Referens: 055208-2012

Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige. Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.

Försäkringskassan söker

Personlig handläggare Funktionshinder

Placering Lokalt Försäkringscenter Stockholm Söderort

Arbetsuppgifter och ansvar

Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett ärende oberoende ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att handlägga och utreda rätten till ersättning i enhetlighet med lagar och förordningar. I rollen som Personlig handläggare Funktionshinder så handlägger vi olika former av funktionshinderärenden men för LFC Söderort kommer du främst arbeta med assistansersättningsärenden. På LFC Söderort ingår det även ekonomiska utredningar i samband med utbetalning och redovisning av assistansersättning.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål. Försäkringskassan är en myndighet som arbetar med att introducera Lean i sin verksamhet.

Publiceringsdatum
2012-10-01

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har akademisk examen (minst 120p/180hp), gärna med samhälls-eller beteendevetenskaplig inriktning eller erfarenhet/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga;
• är initiativtagande och serviceinriktad;
• har gott omdöme och god analytisk förmåga;
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner;
• är stabil som person;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter.

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kunskap om socialförsäkringen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningarna är tillsvidare med 6 månaders provanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Lena Åkerstedt, tfn 010-1162885. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Bergström, tfn 010-116 45 09. Fackliga kontaktpersoner är för ST, Cecilia Lofjärd, tfn 010-116 41 41, SACO Johanna Hotzén, tfn 010-116 31 65 och SEKO Ebrima Dibba, tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 055208-2012 senast den 14 oktober. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1353710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: