Personlig handläggare Funktionshinder
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Haninge
2012-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare Funktionshinder" (publicerad 2012-08-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Haninge,
Mjölby,
Karlsborg,
Tranås,
Motala eller i
hela Sverige Referens: 023121-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Personlig handläggare Funktionshinder
Placering Lokalt Försäkringscenter Södertörn, Haninge
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett ärende oberoende ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att handlägga och utreda rätten till ersättning i enhetlighet med lagar och förordningar. Du kommer att arbeta med att handlägga olika former av funktionshinderförmåner. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. funktionshindrade och föräldrar till sjuka/funktionshindrade barn, liksom informationsträffar med handikapporganisationer och andra partners som berörs av funktionshinderförmåner. Vidare ingår det att samordna insatser i samverkan med vårdgivare och andra aktörer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-04-06KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen (minst 120p/180hp), gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenhet/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga;
• är initiativtagande och serviceinriktad;
• har gott omdöme och god analytisk förmåga;
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner;
• är stabil som person;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter;
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kunskap om socialförsäkringen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tills vidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Gunnel Eklöv tfn 010-116 1956. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Bergström tfn 010-116 4509 alternativt
sara.bergstrom@forsakringskassan.se . Fackliga kontaktpersoner är ST, Pernilla Westander tfn 010- 116 3660, SACO, Isabella Öhqvist tfn 010- 116 1871 eller SEKO, Ebrima Dibba, tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 023121-2012 senast den 22 april 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1208571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.