Personlig handläggare Funktionshinder

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Haninge
2012-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare Funktionshinder" (publicerad 2012-08-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Haninge, Mjölby, Karlsborg, Tranås, Motala eller i hela Sverige

Referens: 023121-2012

Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.

Försäkringskassan söker

Personlig handläggare Funktionshinder

Placering Lokalt Försäkringscenter Södertörn, Haninge

Arbetsuppgifter och ansvar

Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett ärende oberoende ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att handlägga och utreda rätten till ersättning i enhetlighet med lagar och förordningar. Du kommer att arbeta med att handlägga olika former av funktionshinderförmåner. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. funktionshindrade och föräldrar till sjuka/funktionshindrade barn, liksom informationsträffar med handikapporganisationer och andra partners som berörs av funktionshinderförmåner. Vidare ingår det att samordna insatser i samverkan med vårdgivare och andra aktörer.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2012-04-06

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har akademisk examen (minst 120p/180hp), gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenhet/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga;
• är initiativtagande och serviceinriktad;
• har gott omdöme och god analytisk förmåga;
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner;
• är stabil som person;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter;

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kunskap om socialförsäkringen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen är tills vidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Gunnel Eklöv tfn 010-116 1956. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Bergström tfn 010-116 4509 alternativt sara.bergstrom@forsakringskassan.se . Fackliga kontaktpersoner är ST, Pernilla Westander tfn 010- 116 3660, SACO, Isabella Öhqvist tfn 010- 116 1871 eller SEKO, Ebrima Dibba, tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 023121-2012 senast den 22 april 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1208571

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: