Personlig handläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Eskilstuna eller i hela Sverige

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Därför satsar vi på friskvård, möjlighet till flexibla arbetstider och vissa möjligheter till distansarbete. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Avdelningen för sjukförsäkring i Fagersta söker Personlig handläggare med inriktning sjukpenning/samordning

(Det finns möjlighet till distansarbete från vårt kontor i Hallstahammar ca fyra dagar/vecka)

När du arbetar med sjukpenning/samordning möter du kunder som på grund av sjukdom har nedsatt arbetsförmåga och som ansöker om sjukpenning. Dina kunder befinner sig ofta i en komplex livssituation och har bedömts ha ett behov av personlig kontakt och samordning av rehabiliteringsinsatser för att kunna återgå i arbete. I ditt arbete ger du förutsättningar för kund och samarbetspartners att medverka aktivt i processen. Arbetet präglas av tidiga och aktiva insatser utifrån varje kunds unika situation och behov. Du utreder behovet av rehabiliterande åtgärder och ansvarar för samordningen av dessa. Detta innebär bland annat att du samordnar och leder möten med kund och externa samarbetspartners; oftast arbetsgivare, Arbetsförmedlingen samt sjukvården. Tjänsten kräver att du kan hantera mycket administration för att hålla ihop alla delar på ett bra sätt.

Det ingår en del resor i tjänsten. 

Vi söker dig som

• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil 

Det är meriterande om du:

• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor svåra livssituationer 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Publiceringsdatum
2016-06-27

Övrig information
Ett antal tjänster tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. 

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Hans Söderström, tel 010-112 58 06 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Stefan Dahlberg, tel 010-116 45 16 (för frågor om rekryteringsprocessen)

Fackförbundet ST: Linda Lundback, tel 010-1192028 . Saco-S: Tommy Persson, tel 010-1186640 Seko: Ann-Charlotte Pagden 010- 117 72 53.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 11:e juli 2016 märkt med diarienummer 038082-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
10351 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2926009

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: