Personlig handläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Eskilstuna
2013-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare" (publicerad 2016-04-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar, Köping eller i hela Sverige

Referens: 019479-2013

Försäkringskassans vision är ett samhälle där alla känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Vi söker Personlig handläggare med placering

Lokalt försäkringscenter i Eskilstuna

Ansvar och arbetsuppgifter

Som personlig handläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och beslutar eller lämnar förslag till beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du ger förutsättningar för kunder och samarbetspartners att medverka aktivt i processen, oftast genom personliga möten och har ansvaret för hela kundengagemanget. Du medverkar till att kunden, om möjligt, ska kunna klara sig själv och sin försörjning.

Just nu söker vi personlig handläggare inom området funktionsnedsättning. I rollen som personlig handläggare kan det bli aktuellt för dig att även arbeta med andra inriktningar inom sjukförsäkringen.

Inom området funktionsnedsättning möter du kunder som kan vara i behov av förmånerna vårdbidrag, assistansersättning eller handikappersättning. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. funktionsnedsatta och anhöriga för att utreda kundens behov. Du samarbetar genom exempelvis informationsträffar med handikapporganisationer och andra partners som berörs av funktionsnedsättningsförmånerna. Vidare ingår det att samordna insatser i samverkan med vårdgivare och andra aktörer.

Vi söker dig som

• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga

• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner

• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål

• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet

• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt

• kan förstå och analysera komplexa frågor

• har god kommunikativ förmåga

• har datorvana

Det är meriterande om du:

• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet

• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i svåra livssituationer

• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället

• har körkort för personbil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2013-04-15

Övrig information
En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Camilla Liberg, tfn 010-114 19 75 (för frågor om tjänsten).
HR-specialist Sofia Gustafsson, tfn 010-116 15 88  (för frågor om rekryteringsprocessen).
ST: Marie Åkerlind, tfn 010-114 20 34
SACO: Eva Öberg, tfn 010-119 21 69
SEKO: Ebrima Dibba, tfn 010-116 91 01

Vi avstår från erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 29 april 2013 märkt med diarienummer 019479-2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1521641

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: